|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9PPŠV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9PPŠV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Primární prevence ve školství
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Primární prevence ve školství - výchova ke zdravému životnímu stylu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CPPŠV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání základních kompetencí v rovině kognitivní, postojové i dovednostní v oblasti výchovy ke zdravému životnímu stylu se zaměřením na prevenci sociálně patologických jevů. Výuka bude probíhat interaktivní formou a budou využity aktivizující metody jako např. projektová metoda, kooperativní vyučování, práce s příběhem, apod.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní zapojení uchazeče/-ky do interaktivní výuky, zpracování projektu výuky se zaměřením na zdravý životní styl a prevenci sociálně patologických jevů.
|
Obsah
|
Obsahem předmětu jsou následující témata: 1. Zdravý životní styl a jeho základní komponenty. 2. Možnosti a meze výchovy ke zdraví, ke zdravému životnímu stylu. 3. Analýza jednotlivých komponent zdravého životního stylu s aplikací na prevenci sociálně patologických jevů. Projektování programu výchovy ke zdravému životnímu stylu jako prevence sociálně patologických jevů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Janošová, Pavlína. Homosexualita v názorech současné společnosti. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-954-5.
-
Doporučená:
KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-642-X.
-
Doporučená:
Rotgers, Frederick. Léčba drogových závislostí. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-836-9.
-
Doporučená:
Sak, Petr; Saková, Karolina. Mládež na křižovatce : sociologická analýza postavení mládeže ve společnosti a její úlohy v procesech evropeizace a informatizace. Praha : Svoboda Servis, 2004. ISBN 80-86320-33-2.
-
Doporučená:
NEŠPOR, K. Návykové chování a závislost : současné poznatky a perspektivy léčby. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-432-X.
-
Doporučená:
HAJNÝ, M. O rodičích, dětech a drogách : drogy a jejich účinky, rizika zvyšující užívání drog, léčba, problémové situace. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-0135-9.
-
Doporučená:
Gjuričová, Šárka; Kocourková, Jana; Koutek, Jiří. Podoby násilí v rodině. Praha : Vyšehrad, 2000. ISBN 80-7021-416-3.
-
Doporučená:
Bendl, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha : ISV nakladatelství, 2003. ISBN 80-86642-08-9.
-
Doporučená:
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0179-0.
-
Doporučená:
Fraňková, Slávka; Dvořáková-Janů, Věra. Psychologie výživy a sociální aspekty jídla. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0548-1.
-
Doporučená:
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-774-4.
-
Doporučená:
Weiss, Petr; Zvěřina, Jaroslav. Sexuální chování v ČR - situace a trendy. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-558-X.
-
Doporučená:
Capponi, Věra. Sexuologický slovník. Grada Praha, 1994.
-
Doporučená:
Vondrka, Josef. Smrt jménem závislost. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-884-8.
-
Doporučená:
Dunovský, Jiří; Eggers, Hans. Sociální pediatrie. Praha : Avicenum, 1989. ISBN 08-030-89.
-
Doporučená:
Nožina, Miroslav. Svět drog v Čechách. Praha : KLP, 1997. ISBN 80-85917-36-X.
-
Doporučená:
Nešpor, Karel. Vaše děti a návykové látky. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-515-6.
-
Doporučená:
Machová, J. a kol. Základy sexuální výchovy. Praha : PedF UK, 1998.
-
Doporučená:
KUNOVÁ,V. Zdravá výživa.. Praha: Grada Publishing,, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|