|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9PED2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9PED2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogika II.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
25
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
1 / 40
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CPED2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání teoretických vědomostí a praktických dovedností z oblasti následujících pedagogických témat : Pojetí cíle ve vyučovacím procesu, včetně evaluace cílů ve výchově a vzdělávání. Vyučovací metody a možnosti jejich využití s aplikací na studovaný obor. Organizační formy vyučování a jejich charakteristika , rozlišení skupinového a kooperativního vyučování. Motivace ve vyučování. Postavení žáka a učitele ve vyučovacím procesu (autoritativní a komunikativní teorie vedení, klady a zápory,...). Hodnocení výchovného a vyučovacího procesu, metodika jednotlivých forem hodnocení.
|
Požadavky na studenta
|
Kontaktní výuka:
Na zápočet - písemný projekt výukové hodiny, detaily budou sděleny na 1.semináři. Na zkoušku - písemný seznam prostudované pedagogické literatury, písemný projekt vyučovací hodiny ze studovaného oboru a ústní rozprava nad vylosovaným pedagogickým tématem.
Distanční výuka:
V případě distanční výuky: k zápočtu - bude postačující účast na on-line výuce a aktivní zapojení do výuky, zkouška - forma zkoušky bude písemná s event. on-line kolokviem (garantka sdělí na první výuce _ on-line setkání).
|
Obsah
|
Obsah prednášek a seminářů bude probíhat následujícími strategiemi: přednáška s aktivizací, interaktivní výuka - diskusní metody, kooperativní vyučování a analýza videozáznamu. Témata: 1. Kategorie cíl ve vyučovacím procesu 2. Vyučovací metody z hlediska nároků kladených na kvalitu poznávacích činností žáků. 3. Možnosti využití vyučovacích metod ve výuce na SŠ 4. Organizační formy vyučování ve vztahu k aktivitě a rozvoji interpersonálních vztahů žáků ve výuce. 5. Kooperativní vyučování a učení, možnosti aplikace do výuky. 6. Motivace ve vyučování. 7. Aktualizace motivačních potřeb žáků ve vyučování. 8. Postavení žáka a učitele ve vyučovacím procesu, modely škol - transmisivní versus konstruktivní 9. Hodnocení výchovného a vyučovacího procesu. 10. Nové aspekty výchovy - globální výchova, výchova ke zdravému životnímu stylu,.. 11. Obsah vzdělání - návaznost na 1. semestr, analýza RVP ZS. 12. Evaluace výuky, dotazy, doporučení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Singule,F.:. Americká pragmatická pedagogika,.
-
Doporučená:
Další literatura bude průběžně sdělována na seminářích tohoto předmětu.
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole : východiska a nové metody pro praxi. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
Doporučená:
Mareš, Jiří. Komunikace ve škole. Brno : Masarykova univerzita, Centrum pro další vzdělávání učitelů, 1995. ISBN 80-210-1070-3.
-
Doporučená:
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.
-
Doporučená:
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-681-0.
-
Doporučená:
Skalková, Jarmila. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.
-
Doporučená:
Pedagogické otázky současnosti : učební text pro studenty učitelství. Praha : ISV nakladatelství, 1994. ISBN 80-85866-05-6.
-
Doporučená:
Průcha, Jan; Mareš, Jiří; Walterová, Eliška. Pedagogický slovník. 4. aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
-
Doporučená:
Pedagogika pro učitele : (Aktuální otázky pedagogiky konce 20. století). 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7043-055-9.
-
Doporučená:
HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. 1. vyd. Praha : SPN, 1984.
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich; Miltová, Alena; Ryba, Jiří. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha : Sociologické nakladatelství, 2003. ISBN 80-86429-19-9.
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha, 1993. ISBN 80-901424-7-8.
-
Doporučená:
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika.. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
-
Doporučená:
Tonucci, Francesco. Vyučovat nebo naučit?. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1991. ISBN 80-901065-1-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|