|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9PE2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9PE2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogika II.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
17 / -
|
0 / 0
|
0 / 40
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CPE2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení si základních vědomostí, dovedností a postojů v oblasti pedagogiky volného času, včetně otázek didaktického plánování a realizace výchovně vzdělávacích činností respektující osobnost žáka.
|
Požadavky na studenta
|
Kontaktní výuka:
Úspěšné vypracování 2 písemných prací - projekt výchovně - vzdělávací činnosti, autorský esej na vybrané téma z pedagogiky volného času. Splnění požadavků ke zkoušce - anotovaná literatura, aplikace teoretických poznatků do oblasti volného času (tematické okruhy ke zkoušce odpovídají obsahu předmětu).
Distanční výuka:
V případě distanční výuky: k zápočtu - bude postačující účast na on-line výuce a aktivní zapojení do výuky, zkouška - forma zkoušky bude písemná s event. on-line kolokviem (garantka sdělí na první výuce - on-line setkání).
|
Obsah
|
1. Volný čas a životní styl. Pojem a funkce výchovy mimo vyučování. 2. Zvláštnosti procesu učení ve výchově mimo vyučování. Výchovné a vzdělávací činnosti v době mimo vyučování. 3. Perspektivy a problémy ve výchově mimo vyučování, včetně otázek volného času. 4. Pedagogické působení ve volném čase, včetně otázek interpersonálních vztahů (vychovatel - vychovávaný, učitel - rodič - vychovatel, apod.) 5. Základní otázky didaktiky volného času - výchovné projekty, jejich cíle, úkoly, metody, včetně evaluace. 6. Nové přístupy v pedagogice volného času zaměřené na rozvoj osobnosti dítěte a prevenci sociálně patologických jevů, včetně otázek spojených s využitím sociálních vztahů ve volném čase (kooperativní učení, týmové projekty, apod.). 7. Cíle, úkoly a zaměření zařízení pro výchovu mimo vyučování.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hofbauer, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
-
Doporučená:
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.
-
Doporučená:
Spousta, Vladimír. Metody a formy výchovy ve volném čase : kultura a umění ve výchově. Brno : Pedagogická fakulta Masarykovy university, 1996. ISBN 80-210-1275-7.
-
Doporučená:
Skalková, Jarmila. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.
-
Doporučená:
Pávková, Jiřina. Pedagogika volného času : teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-569-5.
-
Doporučená:
Čáp, Jan. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha : ISV, 1996. ISBN 80-85866-15-3.
-
Doporučená:
Pávková, Jiřina; Hájek, Bedřich. Školní družina. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-751-5.
-
Doporučená:
Bláha, Václav. Výchova mimo vyučování na základních školách. Praha : SPN, 1984.
-
Doporučená:
HORKÁ, H. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-85-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|