|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9OS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9OS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Osobnostní a sociální rozvoj
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
5
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je nabídnou studentům metody a techniky vedoucí k uvědomění a rozvíjení osobních pedagogických kompetencí. Přednášky i semináře jsou zaměřeny na rozvíjení komunikačních dovedností, sebeuvědomění, rozvoji kreativity, schopnosti koncentrace, smyslového vnímání a sebereflexe.
|
Požadavky na studenta
|
75 % účast na skupinových konzultacích,
Každý student si založí "portfolio" do kterého si bude zakládat materiály spojené se zadáními vyučujícího. Počítá se s tím, že student k probíranému učivu fundovaně s využitím praktických zkušeností a na základě načerpaných znalostí aktivně diskutovat.
|
Obsah
|
Vytváření kooperující skupiny,
Učení a partnerská spolupráce,
Komunikační roviny řešení problému, formulace argumentů
Evaluace, hodnocení a ocenění
Etoedukativní systémy a jejich místo ve vzdělávacím procesu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Srb. V. Jak na osobnostní a sociální výchovu. Praha, 2007. ISBN 978-80-87145-00-5.
-
Doporučená:
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
-
Doporučená:
Valenta, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno : AISIS, 2006. ISBN 80-239-4908-X.
-
Doporučená:
Valenta, J. Učit se být: témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ.. Praha, 2003. ISBN 80-86106-10-1.
-
Doporučená:
Černík, Roman. Zaměřeno na spolupráci. Vyd. 1. Rokycany : DDM Rokycany, 2008. ISBN 978-80-254-1648-8.
-
Doporučená:
Dubec, M. Zásobník metod používaných v OSV.. Praha, 2007. ISBN 978-80-87145-02-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
splnění odborných kvalifikačních požadavků |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti si v praktických seminářích a v kontextu se studovanou literaturou uvědomí základní principy činnostního učení, interaktivních metod vzdělávání. V kurzu si také studenti uvědomí své osobní dispozice pro práci s lidmi pro úspěšné zapojení do kolektivu, pro prezentování vlastních postojů i pro vedení skupiny |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|