|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9BIZV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9BIZV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Biologie dítěte a zdrav. výchova
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CBG/9BIZV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prohloubit středoškolské znalosti anatomie a fyziologie člověka s důrazem na pochopení účelu anatomických struktur a funkci fyziologicých dějů a navázat teoretické znalosti na praktické.
Seznámit studenty s lidskou ontogenezí včetně specifik jednotlivých vývojových fází.
Naučit studenty základy první pomoci, péči o zdraví a seznámit je s vybranými fyzickými a psychickými nemocemi a poruchami, včetně jejich možného vlivu na vzdělávání žáků.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná zkouška.
|
Obsah
|
1. Obecná biologie a histologie
2. Ontogeneze člověka
3. Pohybová soustava
4. Dýchací, kožní a vylučovací soustava
5. Oběhová soustava, imunitní systém
6. Trávicí soustava. Výživa člověka.
7. Nervová soustava. Smysly I. část
8. Smysly II. část. Endokrinní systém
9. Pohlavní soustava. Sexuální chování, sexuální výchova
10. Základy geneticky člověka. Vybrané vyšetřovací metody
11. Vybrané skupiny léků. Hygiena. První pomoc
12. 13. Vybrané fyzické a infekční nemoci a poruchy. Vybrané psychické nemoci a poruchy. Stres a traumatické zážitky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Ladislav Podroužek, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Alena Dostálová, Ph.D. (100%),
Doc. PaedDr. Ladislav Podroužek, Ph.D. (100%),
RNDr. Iva Traxmandlová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Alena Dostálová, Ph.D. (100%),
Doc. PaedDr. Ladislav Podroužek, Ph.D. (100%),
RNDr. Iva Traxmandlová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Jitka Machová. Biologie člověka pro učitele. Praha, 2008.
-
Doporučená:
Machová, Jitka. Biologie člověka pro speciální pedagogy. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1993. ISBN 80-04-23795-9.
-
Doporučená:
Kočárek, E. Biologie člověka 1. Praha, 2010. ISBN 978-80-86960-47-0.
-
Doporučená:
Kočárek, E. Biologie člověka 2. Praha, 2010. ISBN 978-80-86960-48-7.
-
Doporučená:
Jan Šmarda. Biologie pro psychology a pedagogy. Praha, 2007.
-
Doporučená:
Kopecký M., Cichá M. Somatologie pro učitele. Olomouc, 2005. ISBN 80 244 1072 9.
-
Doporučená:
Dylevský, Ivan. Základy anatomie a fyziologie člověka. Olomouc : Epava, 1995. ISBN 80-901667-0-9.
-
Doporučená:
Dylevský, I. Základy funkční anatomie člověka. Praha, 2013. ISBN 978-80-01-05249-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Znalost biologie člověka v rozsahu střední školy - gymnázií. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Orientovat se v odborné biologické literatuře. - Prezentovat poznatky získané v literatuře v psané i mluvené formě. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Znalost jednotlivých anatomických soustav člověka a jejich fyziologie. Znát vývojové a zdravotní aspekty biologie člověka. Znát základy první pomoci. Orientovat se ve vybraných onemocněních jednotlivých orgánových soustav člověka.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Aplikace teoretických poznatků o první pomoci do praxe. Zvládat činnosti vedoucí k bezprostřední záchraně života člověka. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|