|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9ÚSP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9ÚSP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do systému poradenství-legislativa
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CÚSP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vznik a vývoj poradenství ve školství u nás a ve světě. Poradenství v obecných souvislostech (základní pojmy a jejich význam, smysl a cíl poradenských služeb, přehled poradenských přístupů, etické zásady v poradenské činnosti), oblasti poradenských služeb a vztahy mezi nimi, právní rámec poradenských služeb (aktuální legislativa vztahující se k poradenským službám: " Vyhláška 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních " Zákon 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů " Zákon 109/2002 Sb. o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních " Zákon 167/1998 Sb. o návykových látkách " Zákon 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví " Zákon 218/2003 Sb. o odpovědnosti mládeže za protiprávní činy a o soudnictví ve věcech mládeže a o změně některých zákonů " Zákon 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání " Zákon 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů " Vyhláška 73/2005 o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných " Nařízení vlády 75/2005 o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků Osobnostní a kvalifikační předpoklady pro výkon poradenské činnosti Systém poradenských služeb pro děti a mládež (VP, PPP, SPC, SVP, IPS, IPPP, ICM, CSVS, poradenské asociace - APPŠ, APSPC, AŠP, APSVP)
|
Požadavky na studenta
|
seminární práce - zpracovat kazuistiku žáka (studenta) se znevýhodněním a popsat možnosti využití poradenských služeb v jeho případě
|
Obsah
|
Seznámení se základními pojmy, principy a souvislostmi výchovného poradenství
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mertin, Václav. Individuální vzdělávací program pro zdravotně postižené žáky. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-033-4.
-
Doporučená:
Pipeková, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6.
-
Doporučená:
Kopřiva, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-181-6.
-
Doporučená:
Schmidbauer, Wolfgang. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-312-9.
-
Doporučená:
Vágnerová, Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-488-8.
-
Doporučená:
Vágnerová, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese : variabilita a patologie lidské psychiky. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-214-9.
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha, 1997. ISBN 80-85850-24-9.
-
Doporučená:
Vybrané poradenské směry : Teorie a strategie. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-011-4.
-
Doporučená:
Novosad, Libor. Základy speciálního poradenství. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-174-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|