|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / ZTP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
ZTP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy teorie porodní asistence
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
32 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KOS/OPP3
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Zahrnuje teorii oboru, historii a vývoj se zaměřením na porodní asistenci, významné osobnosti, metodologii - ošetřovatelský proces, potřeby člověka s orientací na ženu a dítě, ošetřovatelské postupy, multikulturalismus. Řeší problematiku definování základních pojmů teorie oboru, dále problematiku vzniku, vývoje a charakteristiky oboru jako moderní vědecké disciplíny.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast. Aktivní přístup. Zápočtový test na 80%. Splnění ústní zkoušky. Referát.
|
Obsah
|
Historie porodní asistence.Významné osobnosti v porodnictví. Metaparadigma a paradigma ošetřovatelství. Aktuální problematika porodnictví v České republice a profesní postavení porodních asistentek. Profesní organizace porodních asistentek. Legislativa upravující a vymezující činnost porodních asistentek. Porodní asistence jako vědní obor - teoretická a metodologická základna. Praxe založená na důkazech jako nedílná součást praxe porodní asistentky. Porodní asistence v multikulturálním prostředí. Vývojové trendy v porodní asistenci. Srovnání porodní asistence v České republice a v zahraničí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
PLEVOVÁ, Ilona. Ošetřovatelství I.. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2018. 286 stran. Sestra., 2018. ISBN 9788027108886.
-
Doporučená:
PLEVOVÁ, Ilona. Ošetřovatelství II.. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. 198 stran. Sestra., 2019.
-
Doporučená:
Jarošová, Darja; Zeleníková, Renáta. Ošetřovatelství založené na důkazech : evidence based nursing. 2014. ISBN 978-80-247-5345-4.
-
Doporučená:
PROCHÁZKA, M., PILKA, R. Porodnictví: pro studenty lékařství a porodní asistence. Olomouc: UPOL, 2018. ISBN 978-80-244-5322-4.
-
Doporučená:
Trachtová, Eva. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu : učební texty pro vyšší zdravotnické školy, bakalářské a magisterské studium, specializační studium sester. 2018. ISBN 978-80-7013-590-7.
-
Doporučená:
Wilhelmová, Radka a kol. Vybrané kapitoly porodní asistence.. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-210-8204-5.
-
Doporučená:
Tóthová, Valérie,; Olišarová, Věra. Využití koncepčních modelů v práci sester v klinickém a komunitním ošetřovatelství. 2017. ISBN 978-80-7422-630-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
33
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
83
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student vyjmenuje profesní organizace porodních asistentek
|
Student popíše legislativu upravující činnost porodní asistentky,
|
Student vysvětlí jednotlivé fáze ošetřovatelského procesu
|
Student definuje systémy poskytování péče
|
Student analyzuje rozdíly práce porodních asistentek v ČR a v zahraničí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student vypracuje plán péče v hodinách cvičení |
Student spolupracuje při skupinovém řešení problémů |
Student přednese referát |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|