|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / SKN1K
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
SKN1K
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Specifika komunikace s nemocným 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
5
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
51 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOS/KNS1K
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je usnadnit komunikaci mezi zdravotnickým pracovníkem a pacientem. Studenti se seznámí se specifiky komunikace u různých skupin pacientů. Naučí se způsoby komunikace s hendikepovanými nemocnými, osvojí si zásady komunikace u nemocných různých věkových kategorií a seznámí se se styly komunikace u nemocných se specifickými potřebami.
|
Požadavky na studenta
|
Analýza způsobu komunikace s hendikepovaným nemocným v nemocničním prostředí a návrh opravného řešení (rekonstrukce případu) dle nově získaných znalostí a dovedností. Docházka 80 %. Test 80 %.
|
Obsah
|
Komunikace se zrakově postiženým nemocným. Komunikace se sluchově postiženým nemocným. Komunikace s tělesně postiženým nemocným. Komunikace s nemocným s poruchou řeči. Komunikace s mentálně postiženým nemocným.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Jirák, Roman; Holmerová, Iva; Borzová, Claudia. Demence a jiné poruchy paměti : komunikace a každodenní péče. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2454-6.
-
Doporučená:
Pokorná, Andrea. Efektivní komunikační techniky v ošetřovatelství. Vyd. 3., dopl. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2010. ISBN 978-80-7013-524-2.
-
Doporučená:
Venglářová, Martina; Mahrová, Gabriela. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1262-8.
-
Doporučená:
Pokorná, Andrea. Komunikace se seniory. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3271-8.
-
Doporučená:
Janáčková, Laura; Weiss, Petr. Komunikace ve zdravotnické péči. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-477-9.
-
Doporučená:
Špatenková, Naděžda. Krizová intervence pro praxi. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2624-3.
-
Doporučená:
Špatenková N., Králová J. Základní otázky komunikace. Praha Grada, 2009. ISBN 978-80-7262-599-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
5
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
45
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni - popsat formy verbální komunikace a specifikují problémy při předávání informací - vysvětlit typy rozhovorů a jejich využití ve zdravotnictví - rozlišit chyby v sociální percepci - objasnit a demonstrovat formy a význam neverbální komunikace ve zdravotnické praxi - objasnit pojem naslouchání a aplikovat jednotlivé techniky v modelové situaci |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
|
|
|
|