|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / RZS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
RZS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Reprodukční zdraví a sexualita
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
32 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s fyziologií menstruačního cyklu během celého života ženy a s edukačními možnostmi porodní asistentky v této oblasti. Dalším cílem je předání informací týkajících se problematiky sexuálně přenosných nemocí, jejich léčbou, možnými komplikacemi, následky a prevencí nákazy.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní zapojení do výuky. 80% účast na cvičení. Zápočtový test - splněný na 80%.
|
Obsah
|
1. Genitální cyklus a jeho fáze.
2. Reprodukční endokrinologie a fyziologie v jednotlivých obdobích života ženy.
3. Menstruační cyklus, menstruační pomůcky, edukační možnosti porodní asistentky.
4. Péče porodní asistentky v jednotlivých obdobích života ženy v souvislosti s menstruačním cyklem.
5. Prevence vzniku gynekologických zánětů. Komplikace a následky gynekologických zánětů. Sexuálně přenosné choroby.
6. Péče porodní asistentky o ženu se sexuálně přenosnými nemocemi. Edukační činnost v rámci podpory zdraví a prevence vzniku onemocnění.
7. Sexualita jako jedna ze základních lidských potřeb. Sexuální cyklus ženy a muže, fyziologie lidské sexuality.
8. Poruchy a sexuální dysfunkce u žen. Parafilie.
9. Sexuologické poradenství. Sexualita a nemoc. Sexuální zneužívání. Sexualita handicapovaných.
10. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Marešová, Pavlína. Moderní postupy v gynekologii a porodnictví. 3. vyd.. Praha: Maxdorf, 2021. ISBN 978-80-7345-709-9.
-
Základní:
Koliba, Peter a kol. Sexuální výchova pro studenty porodní asistence a ošetřovatelství.. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2039-0.
-
Doporučená:
Driák, Daniel. Antikoncepce.. Praha : Galén, 2020. ISBN 978-80-7492-488-0.
-
Doporučená:
Mazúchová, Lucia. Respekt a úcta v porodnictví. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3508-0.
-
Doporučená:
Šrámková, Taťána. Sexuologie pro zdravotníky.. Praha : Galén, 2015. ISBN 978-80-7492-162-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
4
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
12
|
Celkem
|
36
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit anatomii a fyziologii ženských reprodukčních orgánů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
odborné dovednosti nejsou předpokládány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popíše menstruační cyklus ženy |
vyjmenuje a popíše menstruační pomůcky |
vysvětlí základní diagnostické metody v oblasti reprodukčního zdraví |
vysvětlí příčiny, komplikace a následky gynekologických zánětů |
vysvětlí pojmy z oblasti sexuality ženy |
popíše projevy sexuálně přenosných chorob |
vyjmenuje a popíše sexuální dysfunkce u žen |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
edukuje ženu v oblasti prevence vzniku gynekologických zánětů a v oblasti reprodukčního zdraví |
provádí základní diagnostická vyšetření |
navrhuje plán ošetřovatelské péče o ženy se specifickými reprodukčními a sexuálními potížemi |
vytvoří edukační materiál (sexuálně přenosné choroby, zdravá ženská sexualita, sexualita handicapovaných atd.). |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|