|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / RPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
RPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Repetitorium porodní asistence
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
31 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipovaný jako praktický, rekapitulující dosavadní znalosti při studiu porodní asistence se zvláštním zaměřením na přípravu na státní závěrečné zkoušky. V rámci tohoto předmětu budou aktuálně probírány a opakovány: teorie ošetřovatelství, behaviorální vědy, klinické obory a porodní asistence.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní přístup. Vypracování otázek k SZZ - seminární práce. Docházka 80 %.
|
Obsah
|
V rámci tohoto předmětu budou aktuálně probírány a opakovány některé pasáže předmětů, které jsou součástí SZZ, tj. teorie ošetřovatelství, behaviorální vědy, klinické obory a porodní asistence. Obsah bude určen potřebami studentů i vyučujících jednotlivých oborů. - Obtížné pasáže požadované studenty z předmětu gynekologie a porodnictví - Obtížné pasáže požadované studenty a objasnění nejasností z porodní asistence - Obtížné pasáže požadované studenty a objasnění nejasností z předmětu teorie ošetřovatelství - Obtížné pasáže požadované studenty a objasnění nejasností z předmětu psychologie - Objasnění nejasností a struktura otázek z předmětu komunikace - Objasnění nejasností a struktura otázek z předmětu etika
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Kateřina Ratislavová, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
MUDr. Eva Dortová (100%),
Mgr. Bc. Magdaléna Ezrová (20%),
Mgr. Eva Hendrych Lorenzová, Ph.D. (100%),
PhDr. Jana Horová, Ph.D. (20%),
PhDr. Kristina Janoušková, Ph.D. (100%),
Mgr. Kateřina Ratislavová, Ph.D. (20%),
Doc. MUDr. Zdeněk Rokyta, CSc. (100%),
Doc. MUDr. Zdeněk Rušavý, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Evidence based practice v ošetřovatelství a porodní asistenci
(Kudlová, Pavla)
-
Doporučená:
Rokyta, Richard. Fyziologie a patologická fyziologie : pro klinickou praxi. 2015. ISBN 978-80-247-4867-2.
-
Doporučená:
Šálková Jana a kol. Intenzivní péče v porodní asistenci. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-0844-2.
-
Doporučená:
Čepický, Pavel. Kapitoly z diferenciální diagnostiky v gynekologii a porodnictví. 2018. ISBN 978-80-247-5604-2.
-
Doporučená:
BAŠTECKÁ, Bohumila a Jan MACH. Klinická psychologie. Praha: Portál, 2015.
-
Doporučená:
Marešová, Pavlína; Fiala, Luděk. Moderní postupy v gynekologii a porodnictví. 2018. ISBN 978-80-204-4852-1.
-
Doporučená:
Binder, Tomáš. Nemoci v těhotenství : a řešení vybraných závažných peripartálních stavů. 2020. ISBN 978-80-271-2009-3.
-
Doporučená:
DORT, J. a kolektiv. Neonatologie.. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3936-9.
-
Doporučená:
Nakonečný, Milan. Obecná psychologie. 2015. ISBN 978-80-7387-929-7.
-
Doporučená:
Wilhelmová, Radka a kol. Vybrané kapitoly porodní asistence.. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-210-8204-5.
-
Doporučená:
VÉVODA, Jiří. Výzkum ve zdravotnictví příklady metodiky. Olomouc. UPOL, 2013. ISBN 978-80-244-3905-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Celkem
|
20
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student se orientuje v problematice stěžejních předmětů profilujícího základu studia porodnictví, porodní asistence, gynekologie, ošetřovatelství, psychologie a behaviorální vědy. |
Student získá informace o požadavcích k SZZ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student kriticky uvažuje a třídí informace. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|