|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / ROPK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
ROPK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Repetitorium ošetřovatelských postupů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
13 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem výuky je umožnit studentovi prostřednictvím opakovaného nácviku komplexních praktických dovedností osvojit a upevnit techniku dovedností nezbytných pro uspokojování individuálních potřeb jedince, dále bezpečné a kvalitní provádění odborných výkonů a procedur u pacientů/klientů včetně teoretických vědomostí. Student bude schopen vyhodnotit účinnost ošetřovatelských intervencí a také bude schopen uvědomit si důsledky neprofesionálních intervencí v poskytování ošetřovatelské péče a zvládne provádět závislé i nezávislé činnosti v práci všeobecné sestry v diagnostice i v léčebných výkonech.
|
Požadavky na studenta
|
Demonstrace praktických dovedností s ústním ověřením teoretického podkladu
|
Obsah
|
Obsahové zaměření praktických cvičení:
- Práce s ošetřovatelskou dokumentací.
- Hodnocení vitálních funkcí.
- Prevence a ošetřování dekubitů.
- Katetrizace močového měchýře.
- Klyzma.
- Podávání kyslíkové terapie, odsávání z dýchacích cest.
- Příprava sterilního stolku.
- Převazy ran.
- Péče o zemřelého.
- Zavádění nazogastrické sondy.
- Odběr biologického materiálu.
- Injekční podávání léků.
- Zavádění PŽK a ošetřovatelská péče o PŽK, CŽK, arteriální katétr.
- Aplikace transfuzních derivátů.
- Aplikace infuzní terapie.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KNECHTOVÁ, Zdeňka a Olga SUKOVÁ. Ošetřovatelské postupy v intenzivní péči: kardiovaskulární aparát. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8789-7.
-
Základní:
SUKOVÁ, Olga a Zdeňka KNECHTOVÁ. Ošetřovatelské postupy v intenzivní péči: respirační systém.. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-9094-1.
-
Základní:
SUKOVÁ, Olga a Zdeňka KNECHTOVÁ. Ošetřovatelské postupy v intenzivní péči. Vylučovací systém.. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9502-1.
-
Základní:
VYTEJČKOVÁ, Renata, SEDLÁŘOVÁ, Petra, WIRTHOVÁ, Jana, OTRADOVCOVÁ, Iva, PAVLÍKOVÁ, Pavla. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II.. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-3420-0.
-
Základní:
PLEVOVÁ, Ilona a Miroslava KACHLOVÁ. Postupy v ošetřovatelské péči 1: Základní fyzikální vyšetření sestrou, měření fyziologických funkcí. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3032-0.
-
Základní:
TRACHTOVÁ, Eva. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu : učební texty pro vyšší zdravotnické školy, bakalářské a magisterské studium, specializační studium sester. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2018. ISBN 978-80-701-3590-7.
-
Doporučená:
? KOUŘILOVÁ, Irena, FROŇKOVÁ Marie a Marie ZAJÍČKOVÁ. Lokální ošetřování ran a defektů na kůži.. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-802-4726-823.
-
Doporučená:
POKORNÁ, Andrea a Alena KOMÍNKOVÁ. Ošetřovatelské postupy založené na důkazech. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6331-0.
-
Doporučená:
KAPOUNOVÁ, Gabriela. Ošetřovatelství v intenzivní péči 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha : Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-0130-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
8
|
Celkem
|
28
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit ošetřovatelské intervence a popsat jejich účinnost |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provádět ošetřovatelské výkony |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizuje poskytování ošetřovatelské péče formou ošetřovatelského procesu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje a organizuje ošetřovatelskou péči |
poskytuje ošetřovatelskou péči metodou ošetřovatelského procesu |
vyhodnocuje účinnost ošetřovatelských intervencí |
uvědomuje si důsledky neprofesionálních intervencí v poskytování ošetřovatelské péče |
provádí závislé i nezávislé činnosti v práci všeobecné sestry v diagnostice i v léčebných výkonech |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
|
|
|
|