|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / PTPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
PTPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychoterapeutické techniky v práci PA
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
30 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět rozšiřuje předměty psychologie, etiky a komunikace. Je zaměřen především na nácvik a využití některých psychoterapeutických technik v práci porodní asistentky. Formuje osobnost porodní asistentky a společně s ostatními oborovými předměty vytváří profilující komplex.
|
Požadavky na studenta
|
Interaktivní účast na výuce.
Prezentace psychoterapeutických dovedností.
Referát
|
Obsah
|
Definice psychoterapie, druhy.
Psychoterapeutický přístup.
Teoretické otázky psychoterapie.
Metody a techniky psychoterapie.
Efektivní komunikace mezi zdravotníkem a klientem.
Role nemoci v životě, útěk do nemoci.
Patogenní charakter interpersonálních vztahů.
Komunikace s handicapovanými, nácvik optimální komunikace.
Vlastnosti terapeuta, terapeutický vztah.
Vzdělání pro psychoterapeutickou profesi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Schellong, Epple, Weidner. Psychotraumatologie. Praha: Triton, 2021. ISBN 978-80-7553-950-2.
-
Základní:
Kratochvíl, Stanislav. Základy psychoterapie. 2017. ISBN 978-80-262-1227-0.
-
Doporučená:
Yalom, Irvin D. Máma a smysl života. 2014. ISBN 978-80-262-0642-2.
-
Doporučená:
Černá, Jana. Mateřský koučink : psychická průprava v těhotenství, během porodu a po něm. 2019. ISBN 978-80-262-1512-7.
-
Doporučená:
Yalom, Irvin D. Pohled do slunce : o překonávání strachu ze smrti. 2014. ISBN 978-80-262-0740-5.
-
Doporučená:
Bowlby, John. Vazba. Praha: Portál, 2023. ISBN 978-80-262-2023-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
15
|
Celkem
|
25
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student vysvětlí základy psychoterapeutického přístupu ke klientkám v porodní asistenci |
vyjmenuje základní psychoterapeutické techniky a metody |
vysvětlí techniky aktivního naslouchání |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
realizuje psychoterapeutické techniky v nácvikových situacích |
identifikuje psychosomatické souvislosti v péči o ženu |
realizuje podpůrný rozhovor v modelových situacích |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|