|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / PSES
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
PSES
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Péče PA o šestinedělku
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
32 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipován jako teoreticko - praktický. Je součástí komplexu předmětů z klinického ošetřovatelství. Seznamuje s fyziologickými i patologickými změnami v průběhu šestinedělí a to v somatické, psychické a také sociální rovině. Předmět se dále zabývá i podporou kojení a rané péče o dítě v domácím prostředí.
|
Požadavky na studenta
|
Cvičení:
Účast 80%
Aktivní přístup
Referát
Rozbor kazuistiky
Přednášky:
ústní zkoušení
|
Obsah
|
Přednášky
1. Obecné poznámky k anatomii a fyziologii šestinedělí
2. Ošetřovatelský proces u ženy s fyziologickým šestinedělím - fyziologie šestinedělí,
sledování ženy po fyziologickém porodu, životospráva, životní styl, hygienická péče,
cvičení v šestinedělí, fyziologie laktace, kojení
3. Ošetřovatelský proces u ženy s patologickým šestinedělím - krvácení v poporodním
období, poruchy krevní srážlivosti, poporodní poranění, inverze děložní, teplota
v šestinedělí, záněty rodidel v šestinedělí, onemocnění žil DK v šestinedělí,
tromboembolické onemocnění, poporodní psychické poruchy.
4. Ošetřovatelský proces u ženy s poruchami laktace.
5. Edukační činnost porodní asistentky se zaměřením na rodinu a dítě. Role matky a otce
v aktivní péči o dítě.
Cvičení - navazují na probranou tematiku přednášek
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Procházka, Martin a kol. Porodní asistence: Učebnice pro vzdělávání i každodenní praxi.. Praha: Maxdorf, 2020. ISBN 978-80-7345-618-4.
-
Základní:
Poloková, Andrea. Praktický návod na kojení.. Bratislava: Slovart, 2021. ISBN 978-80-276-0179-0.
-
Základní:
Wilhelmová, Radka a kol. Vybrané kapitoly porodní asistence.. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-210-8204-5.
-
Základní:
Stadelmann, Ingeborg. Zdravé těhotenství, přirozený porod.. Praha: One Woman Press, 2009. ISBN 978-80-86356-50-1.
-
Doporučená:
Gutmanová, Laura. Mateřství a setkání ženy s vlastním stínem.. Praha: Maitrea, 2013. ISBN 978-80-87249-46-8.
-
Doporučená:
Gaskin, Ina May. Průvodce kojením.. Praha: Argo, 2011. ISBN 978-80-257-483-7.
-
Doporučená:
Hendrych Lorenzová, Eva. Přirozené metody podporující zdraví v praxi porodní asistentky.. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021. ISBN 978-80-261-1077-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
12
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Celkem
|
57
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
specifické znalostní předpoklady nejsou definovány |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
specifické dovednostní předpoklady nejsou definovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definuje potřeby ženy v šestinedělí
|
popíše fyziologické změny u ženy po porodu
|
vyjmenuje příčiny krvácení ženy v období šestinedělí
|
definuje příčiny možných komplikací v poporodním období |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
demonstruje správné techniky kojení
|
vypracuje ošetřovatelský proces u ženy s fyziologickým šestinedělím
|
vypracuje ošetřovatelský proces u ženy s patologickým šestinedělím
|
vypracuje edukační plán pro ženu v šestinedělí |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Student vytvoří edukační plán. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Diskuse, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
|
|
|
|