|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / PAP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
PAP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Paliativní péče
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
28 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozšířit vědomosti a dovednosti z paliativní péče, zejména pak podpořit studenty v osvojování si empatického přístupu k člověku s infaustní prognózou. V neposlední řadě podat informace o ovlivnění bolesti a naučit studenty je uplatňovat ve zdravotnické praxi.
|
Požadavky na studenta
|
seminární práce
docházka 90 %
zápočtový test - splnění 75 %
|
Obsah
|
Přednášky
1. Koncepce paliativní péče - základní vymezení.
2. Hospic a jeho začlenění do systému zdravotní péče, léčebny dlouhodobě nemocných.
3. Rodina v kontextu paliativní péče.
4. Potřeby umírajících.
5. Spirituální péče.
6. Péče orientovaná na psychosociální potřeby terminálně nemocných.
7. Reakce člověka v jednotlivých fázích umírání.
8. Management bolesti (typ a forma bolesti).
9. Eutanazie.
10. Zápočtový test.
Cvičení
1. - 2. Ošetřovatelský proces u pacienta s onkologickým onemocněním.
3. - 4. Ošetřovatelský proces u pacienta s bolestí.
5. - 6. Ošetřovatelský proces u pacienta v terminálním stádiu nemoci.
7. Diskuze na téma eutanázie.
8. Diskuze na téma umírání v České republice.
9. - 10. Rozbor seminárních prací.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Simona Šípová, MBA (100%),
-
Přednášející:
MUDr. Jana Kruba Vidunová, MBA, LL.A (100%),
Mgr. Eva Pfefferová (100%),
Mgr. Simona Šípová, MBA (100%),
MUDr. Jana Vidunová (100%),
-
Cvičící:
MUDr. Jana Kruba Vidunová, MBA, LL.A (100%),
Mgr. Eva Pfefferová (100%),
Mgr. Simona Šípová, MBA (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
3
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Celkem
|
33
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysětlit možnosti farmakologického ovlivnění bolesti |
popsat jednotlivé komponenty ošetřovatelského procesu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
analyzovat získané informace, tvořit a zpracovávat ošetřovatelské diagnózy |
plánovat ošetřovatelskou péči |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikuje příznaky onemocnění v paliativní péči |
vysvětlí etiologii vzniku onemocnění |
naplánuje a vyhodnotí efektivitu ošetřovatelských intervencí |
orientuje se v základní farmakologii aplikované v paliativní péči |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
dokáže poskytovat ošetřovatelskou péči formou ošetřovatelského procesu u pacientů v paliativní péči |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|