|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / OPKS5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
OPKS5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborná praxe a klinické semináře 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
8
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
258
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KOS/GYN
a KOS/FYZP2
a KOS/OPKS4
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KOS/OPKS6
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu: Studenti si osvojí základní dovednosti v péči o ženu s rizikovým a patologickým průběhem těhotenství, rodičku, šestinedělku a gynekologicky nemocnou ženu, seznámení se s zdravotnickou dokumentací, aplikování teoretických poznatků v praxi.
Odborná praxe je praktický předmět, orientovaný na ošetřovatelský proces, který je uplatňován na porodním sále, na gynekologickém oddělení a oddělení rizikových těhotných.
|
Požadavky na studenta
|
účast 100% Zápisy do deníku odborné praxe: odvedené porody, první ošetření novorozence, péče o šestinedělku. Vypracovat kazuistiku. Prezentace kazuistiky, individuálně s vyučujícím.
|
Obsah
|
Porodní sál
- příjem ženy s fyziologickým porodem a rizikovým a patologickým těhotenstvím
- zevní vyšetření a zhodnocení vedení I. doby porodní
- vedení I. doby porodní u fyziologické i patologické rodičky
- vést II. dobu porodní s dohledem mentorky
- asistence u operativního porodu
- asistence u předčasného porodu a porodu mrtvého plodu
- péče o ženu ve III. a IV. době porodní včetně nepravidelností
- ošetření porodního poranění s dohledem mentorky
- ošetření novorozence s dohledem mentorky
Gynekologické oddělení
- ošetřovatelský proces o ženy se záněty zevních i vnitřních pohlavních orgánů
- ošetřovatelský proces o ženy se zánětem prsu
- edukace, prevence a dodržování hygienicko-epidemiologických zásad
Oddělení rizikových těhotných
- ošetřovatelský proces u ženy s rizikovým i patologickým těhotenstvím
- provádění a příprava speciálních diagnostických vyšetření v těhotenství (oxytocinový test,
péče o ženu s amniocentézou, kordocentézou atd.)
- multidisciplinární spolupráce (s fyzioterapeutem psychologem, sociální pracovnicí, dietní
sestrou apod.)
- oddělení šestinedělí, pooperační, novorozenecké oddělení viz II.ročník
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Doenges, Moorhouse. Kapesní průvodce setry. Praha, 2001.
-
Doporučená:
Kozierová, Erbová, Olivieriová. Oštrovatelstvo 1,2. Martin, 1995.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
258
|
Celkem
|
258
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni: Analyzovat samostatně potřeby těhotné, rodičky, šestinedělky, novorozence a gynekologicky nemocné ženy. Vyhledat hlavní ošetřovatelské problémy, stanovit diagnózy a sestavit ošetřovatelský plán . Aplikovat teoretické poznatky v praxi. Volit správný postup vedení I., II.,II. a IV.doby porodní. Edukovat klientku o nefarmakologických metodách tlumení bolesti. Edukovat klientku o správném životním stylu vzhledem k jejímu zdravotnímu a celkovému stavu. Prakticky realizovat vyšetření těhotné, rodičky, šestinedělky a novorozence. Prakticky realizovat ošetřovatelskou péči o ženu s rizikovým průběhem těhotenství. Prakticky realizovat ošetřovatelskou péči o ženu s gynekologickým zánětem a po gynekologických operacích. Vyhledat rizikové faktory, patologické stavy. Působit v oblasti prevence |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|