|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / OCHR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
OCHR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ošetřování chronických ran
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
62 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou ošetřování chronických ran.
|
Požadavky na studenta
|
účast na cvičení Praktické provedení výkonů s ústní obhajobou.
|
Obsah
|
1. Rozdělení ran. 2. Rizikové faktory vzniku chronických ran a jejich možné ovlivnění. 3. Faktory podporující hojení ran a jejich efektivní vyhledávání. 4. Způsoby ošetřování chronických ran, volba vhodného materiálu. 5. Management hojení ran, multidisciplinární spolupráce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
? Mikešová, Z., Fraňková, M., Hernerová, R., Zajíčková, M. Kapitoly z ošetřovatelské péče II. 1.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-1443-4.
-
Základní:
Pejznochová, Irena. Lokální ošetřování ran a defektů na kůži. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2682-3.
-
Základní:
Grofová, Zuzana. Nutriční podpora : praktický rádce pro sestry. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1868-2.
-
Základní:
Trachtová, Eva; Mastiliaková, Dagmar,; Fojtová, Gabriela. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. Vyd. 2., nezměn. V Brně : Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2001. ISBN 80-7013-324-4.
-
Základní:
Mikula, Jan; Müllerová, Nina. Prevence dekubitů. Vyd. 1. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2043-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
12
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka po absolvování předmětu bude schopen/a analyzovat chronickou ránu, zvolit vhodnou metodu podpory hojení. Bude znát faktory ovlivňující hojení ran a dokáže je adekvátně použít. Zvládne vyhodnotit rizikové faktory a zvolit preventivní opatření |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Diskuse, |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|