|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / NOVPK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
NOVPK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ošet. péče-poruchy vnitřního prostředí
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Ošetřovatelská péče o nemocné s poruchami vnitřního prostředí
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se zákonitostmi procesů vnitřního prostředí organismu, zjištění poruch acidobazické rovnováhy a možností jejich řešení.
|
Požadavky na studenta
|
Závěrečný test splněn na 80%. Ústní zkouška z probraného učiva.
|
Obsah
|
Metabolizmus vody, možnosti regulace. Základní mechanizmy poruch vodního a elektrolytového hospodářství, možnosti úpravy. Poruchy metabolizmu vody - dehydratace a hyperhydratace, možnosti úpravy. Metabolizmus natria, kalia, chloridů, poruchy metabolizmu, možnosti úpravy. Metabolizmus hořčíku, vápníku, fosfátů, poruchy metabolizmu, možnosti úpravy. Acidobazická rovnováha - základní pojmy, měřené a vypočtené parametry. Acidobazická rovnováha - základní poruchy, možnosti úpravy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ZIMA, Tomáš. , Laboratorní diagnostika. 3.vydání. Praha: Galén. 2013. ISBN 978-80- 749-2062-2..
-
Základní:
KITTNAR, Otomar, MLČEK Mikuláš. Atlas fyziologických regulací. Praha: Grada. 2009. S. 320. ISBN 978-80-247-2722-6..
-
Základní:
KOLMAN, Jan, RŐHM, Klaus. Barevný atlas biochemie. Praha: Grada. 2012.s.512. ISBN 978-80-247-2977-0..
-
Základní:
ROKYTA, Richard. Fyziologie a patologická fyziologie. Praha: Grada. 2015.s.712. ISBN 978-80-247-4867-2..
-
Základní:
KAZDA, Antonín at.al. Kritické stavy. Metabolická a laboratorní problematika. Praha: Galén.2012.s.346. ISBN 9788072627639..
-
Doporučená:
JABOR, Antonín. Vnitřní prostředí, 1.vydání. Praha: Grada. 2009. ISBN: 978-80-247-1221-5..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti z předmětu anatomie a fyziologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka: - popíše metabolismus vody v organismu člověka - charakterizuje mechanismy poruch metabolismu vody v lidském těle - charakterizuje matabolismus minerálů v elektrolytu - vyjmenuje základní složky acidobazické rovnováhy - popíše poruchy acidobazické rovnováhy a jejich řešení |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|