|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / NOPTK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
NOPTK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ošetřovatelská péče v traumatologii
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
20
[HOD/SEM]
Seminář
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je připravit studenta pro ošetřovatelskou péči, která je zajišťována u pacientů s traumatem.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivita během seminářů, zápočtový test na 75%, ústní zkouška
|
Obsah
|
Úvod do problematiky. Epidemiologie traumatu, mechanismy úrazu, charakteristika polytraumat a sdružených poranění. Problematika úrazové prevence. Traumatologie pohybového systému. Poranění krční páteře, poranění thorakolumbální páteře, základní typy zlomenin na páteři, končetinách. Etiologie, příznaky, diagnostika, léčebné možnosti, prevence. Speciální rehabilitační techniky. Poranění hrudníku - zlomeniny žeber, pneumotorax, zlomeniny sterna, poranění plic a srdce. Poranění břicha. Poranění mozku, míchy, nervového systému. Popáleniny - hloubka popáleniny, rozsah popálených ploch, celkový stav nemocného, lokalizace popáleniny. První pomoc. Etiologie, příznaky, diagnostika, léčebné možnosti, prevence. Význam plastické chirurgie. Specializovaná ošetřovatelská péče, fyzikální vyšetření sestrou, posouzení potřeb pacienta, stanovení ošetřovatelských problémů. Plán ošetřovatelských intervencí. Plán a realizace edukace. Specifika ošetřovatelské péče v traumatologii s ohledem na věk pacienta.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
MUDr. et Bc. Marcel Hájek, PhD. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Petra Bejvančická (100%),
MUDr. et Bc. Marcel Hájek, PhD. (100%),
MUDr. Petr Hubáček, M.B.A. (100%),
Mgr. Jana Hummelová (100%),
Mgr. Vlasta Šmídová (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Petra Bejvančická (100%),
MUDr. et Bc. Marcel Hájek, PhD. (100%),
MUDr. Petr Hubáček, M.B.A. (100%),
Mgr. Jana Hummelová (100%),
Mgr. Vlasta Šmídová (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠKORPIL, Jiří, KOHUT, Marian, HÁJEK, Tomáš. . Novinky v léčbě poranění srdce. Praha: Maxdorf, 2014. 106 s. ISBN 978-80-7345-328-2..
-
Základní:
JANÍKOVÁ, Eva, ZELENÍKOVÁ, Renata. Ošetřovatelská péče v chirurgii pro bakalářské a magisterské studium. Praha: Grada, 2013. 256 s. ISBN 978-80-247-4412-4..
-
Základní:
VESELÝ, Radek. Perioperační péče o pacienta v traumatologii. Brno:Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2011. 202 s. ISBN 978-80-7013-539-6..
-
Základní:
TŘEŠKA, Vladislav. Traumatologie břicha a retroperitonea. Plzeň: Nava, 2013. 144 s. ISBN 978-80-7211-435-1..
-
Základní:
VODIČKA, Josef et al. Traumatologie hrudníku. Praha: Galén, 2015. 241 s. ISBN 978-80-7492-168-1..
-
Základní:
WENDSCHE, Peter, VESELÝ, Radek et al. Traumatologie. Praha: Galén, 2015. 344 s. ISBN 978-80-7492-211-4..
-
Doporučená:
ŠEVČÍK, Pavel et al. Intenzivní medicína. 3. vyd. Praha: Galén, 2014. 1195 s. ISBN 978-80-7492-066-0..
-
Doporučená:
KLEMENTA, Bronislav, KLEMENTOVÁ, Olga, MARCIÁN, Pavel. Resuscitace. 2. vyd. Olomouc: EPAVA, 2014. 279 s. ISBN 978-80-86297-47-7..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
35
|
Celkem
|
110
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti z anatomie a fyziologie lidského těla a ošetřovatelství |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
prokázat znalosti v oblasti prevence, diagnostiky a léčby pacientů s traumatem |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zhodnotit stav pacienta a sestavit plán ošetřovatelské péče respektující zvláštnosti přístupu k těmto pacientům |
realizovat a hodnotit ošetřovatelskou péči u pacientů s traumatem |
umět edukovat pacienty a jejich rodinné příslušníky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|