|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / NMKZK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
NMKZK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Management kvality ve zdravotnictví
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je seznámit studenta se specifiky managementu kvality ve zdravotnictví a poskytnout vědomosti a dovednosti potřebné k realizaci programu řízení a kontinuálního zvyšování kvality a efektivní přípravu zdravotnického zařízení k získání certifikátu kvality.
|
Požadavky na studenta
|
90% účast.
Aktivní zapojení studentů během výuky.
Prezentace studentů na předmětu.
Splnění zápočtového testu nebo ústního přezkoušení
Ústní zkouška.
|
Obsah
|
Obsahové zaměřené přednášek: - Obecný úvod do kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb - mezinárodní normy řady ISO 9001, 15189, 19011. - Legislativa v oblasti kvality ve zdravotnictví (zákony, vyhlášky a metodické pokyny). - Další systémy řízení systémů kvality. - Strategické řízení kvality zdravotní péče. - Audity systému řízení kvality, požadavky na interního auditora kvality. Obsahové zaměřené seminářů: - Standardy ošetřovatelské péče, správné vedení zdravotnické dokumentace. - Indikátory kvality ošetřovatelské péče a jejich sledování. - Řízení rizik a prevence nežádoucích událostí ve zdravotnických zařízeních včetně sledování a výhod. - Tvorba řízené dokumentace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Mgr. Jiří Frei, Ph.D., MBA (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Mgr. Jiří Frei, Ph.D., MBA (100%),
PhDr. Mgr. Jitka Krocová, Ph.D. (100%),
Mgr. Nina Müllerová (100%),
Ing. Bc. Lucie Svobodová (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Mgr. Jitka Krocová, Ph.D. (100%),
Mgr. Nina Müllerová (100%),
Ing. Bc. Lucie Svobodová (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Aktuální legislativa, normy..
-
Základní:
BJÖRN, Andersen, FAGERHAUG, Tom. Analýza kořenových příčin. Zjednodušené nástroje a metody. 2. vydání. Praha: Česká společnost pro jakost, 2011. 238 str. ISBN 978-80-02-02356-2..
-
Základní:
NENADAL, Jaroslav, VYKYDAL, David, HALTAROVÁ, Petra. Benchmarking - mýty a skutečnost. 1. vydání. Praha: Management Press, 2011. 268 stran. ISBN 978-80-7261-224-6..
-
Základní:
ŠKRLOVI, Petr a Magda. Kreativní ošetřovatelský management. 1. vydání. Praha: Advent - Orion 2003. 477 str. ISBN 80-7172-841-1..
-
Základní:
KOŽÍŠEK, Jan. Management kvality I. 4. vydání. Praha: ČVUT, 2015. 227 stran. ISBN 978-80-0105-673-8..
-
Základní:
Rada kvality české republiky. Národní program kvality - 2012. 1. vydání. Praha: Národní informační středisko pro podporu kvality, 2012. 176 str. ISBN 978-80-02-02366-1..
-
Základní:
VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. 204 str. ISBN978-80-247-1782-1..
-
Základní:
SKOPAL, Jaroslav. Systémy managementu kvality - Směrnice pro proces zlepšování služeb ve zdravotnických organizacích. 2., vydání. Praha: Národní informační středisko pro podporu kvality, 2006. 142 str. ISBN 80-7283-207-7..
-
Základní:
ROS, Jay, TEMPLAR, Richard. Velká kniha manažerských dovedností. 1 vydání. Praha: Grada Publishing, 2006. 516str. ISBN 80-247-1279-2..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
14
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost základního pojmosloví a zásad týkajících se managementu kvality |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka - zná a umí implementovat národní standardy kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb na vlastním pracovišti - dokáže stanovit prioritní oblasti pro zlepšování kvality - dovede plánovat interní audity - umí provádět sběr a vyhodnocování dat pro hodnocení kvality - zná tvorbu pracovních postupů - dokáže vést tým a motivovat k dosahování společných cílů využívat nástroje na podporu řízení kvality - je schopna koordinovat činnost pracovní skupiny při přípravě zařízení/oddělení na externí kontrolu kvality |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|