|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / KOMPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
KOMPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komunikace 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
32 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOS/KOMP2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s pravidly komunikace s handicapovaným pacientem, s pacientem problémovým nebo s pacientem těžce nemocným. Pomocí aktivizačních metod si studenti osvojí dovednosti komunikace specificky zaměřené na oblast porodní asistence.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní přístup docházka 80% zpracování dílčích úkolů písemný test: ověření získaných znalostí z předmětů KOMP1, KOMPA - min. 70% úspěšnost 1 - 85%, 2 - 75%, 3 - 70%
|
Obsah
|
Nácvik asertivního chování.
Nácvik efektivní komunikace při v různých tréninkových situacích.
Nácvik dovedností pro zvládání konfliktních a zátěžových situací.
Řešení modelových situací.
Komunikace s klientem různého věku, zdrav. stavu.
Komunikace s příbuznými.
Multikulturní komunikace.
Komunikace s lékařem.
Krizová intervence.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Moodle kurz:
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=3836
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ZACHAROVÁ, Eva. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0156-6.
-
Základní:
Zacharová, E., Hermanová, M., Šrámková, J. Zdravotnická psychologie: teorie a praktická cvičení. Praha, Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0155-9.
-
Doporučená:
Ptáček, Bartůněk. Důstojnost v medicíně. Praha, 2022. ISBN 978-80-271-1852-6.
-
Doporučená:
PTÁČEK, Radek, BARTŮNĚK, Petr a kol. Etika a komunikace v medicíně. Praha: Grada, 2011. 528 s. ISBN ISBN 978-80-247-3.
-
Doporučená:
Špaček, Ladislav. Etiketa pro lékaře, zdravotníky a pomáhající profese. Praha: EEZY Publishing, 2021. ISBN 978-80-908101-4-3.
-
Doporučená:
Zahariades, Damon. Jak být asertivní a říkat ne bez pocitu viny. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-4383-2.
-
Doporučená:
Rosenberg. Nenásilná komunikace. Praha: Portál, 2022. ISBN 978-80-262-1785-5.
-
Doporučená:
Murphy, Kate. Umění naslouchat. Praha: Dobrovský, 2022. ISBN 978-80-277-0232-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
doporučeno je úspěšné splnění předmětu KOMP1 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student analizuje chování a komunikaci agresivní, pasivní, manipulativní a asertivní, |
vysvětluje jednotlivé asertivní techniky
|
popíše komunikaci s problémovým pacientem |
navrhne způsob komunikace zdravotníka s problémovým pacientem |
objasní pojem aktivní a pasivní naslouchání, |
vysvětlí metody aktivního naslouchání |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
student aplikuje jednotlivé techniky asertivity v modelové situaci |
aplikuje jednotlivé techniky aktivního naslouchání v modelové situaci, |
realizuje sebereflexi, |
projeví komunikační dovednosti při komunikaci s problémovým pacientem v modelové situaci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|