|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / BPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
BPS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Bakalářská práce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
BAkalářská práce
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
51 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
The main goal of the bachelor's thesis is to teach students to process available information on the subject, to be able to use information sources and to quote them correctly. Furthermore, the goal is to elaborate, according to the type of bachelor thesis, a historical-comparative part or a practical research part. The main emphasis is put on the critical selection of methods, the creation of the appropriate theoretical background, a thorough analysis of the theoretical and empirical backgrounds and the student's own contribution to the solution of the topic.
The elaboration of the bachelor's thesis is a necessary condition for holding a state bachelor's examination in the bachelor study program General Nursing. The thesis is assigned by the Department. The supervisor will provide the student with detailed instructions on how to approach the work both professionally and methodologically, and the timetable of the work. In the first part of the project the student acquaints him/herself with the relevant literature and selects suitable methods. He/she regularly reports his/her work to the supervisor, other students at a seminar dedicated to this purpose. The second part is dedicated to own research work, consultations with the supervisor, drafting the work, adjustments and subsequent finishing.
The expected extent of the text of the bachelor thesis is 40 - 60 pages.
|
Požadavky na studenta
|
Odevzdaná kvalifikační práce musí obsahovat veškeré formální požadavky na daný typ kvalifikační práce a stanovený rozsah dle typu práce.
Předmět je úspěšně absolvován, je- li předložená práce odevzdána v termínu a má obsahuje prokazatelně veškeré formální náležitosti stanovené katedrou.
Práce vykazující nekompletně zpracovaný text, formální nedostatky a nedodržený rozsah práce bude hodnocena jako "nasplněno".
|
Obsah
|
Vypracování bakalářské práce je nutnou podmínkou pro konání státní bakalářské zkoušky v bakalářském studijním oboru Všeobecná sestra a Porodní asistentka. Téma práce zadává oborová katedra. Vedoucí práce předá studentovi podrobné pokyny, jak k práci přistupovat po stránce odborné i metodické, a harmonogram zpracování. V první části zpracování projektu se student seznamuje s odpovídající literaturou a provádí výběr vhodných metod. O své činnosti průběžně referuje vedoucímu práce, popř. ostatním studentům na semináři, který je k tomuto účelu určen. Druhá část je věnována vlastní výzkumné práci, konzultacím s vedoucím práce, sepisování práce, úpravám a následnému dokončování projektu. Předpokládaný rozsah textu je 40 - 60 stran.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Evidence-Based Health Care. (e-kniha)
(MAREČKOVÁ, Jana, KLUGAROVÁ, Jitka.)
-
Základní:
Reichel, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6.
-
Základní:
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha, 2016.
-
Základní:
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
Základní:
Švaříček, Roman; Šeďová, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
-
Základní:
BERÁNEK, Václav a kol. Metodika zpracováníkvalifikačních bakalářských prací.. Plzeň: ZČU, 2017. ISBN 978-80-261-0760-6.
-
Základní:
CHRÁSTKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Základní:
Hendl, J., Remr, J.. Metody výzkumu a evaluace. 2017, 2017.
-
Základní:
JAROŠOVÁ, D., ZELANÍKOVÁ, R. Ošetřovatelství založené na důkazech.. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5345-4.
-
Základní:
Hendl, Jan. Přehled statistických metod : analýza a metaanalýza dat. 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
-
Základní:
Chrastina, Jan. Případová studie - metoda kvalitativní výzkumné strategie a designování výzkumu = Case study - a method of qualitative research strategy and research design. 2019. ISBN 978-80-244-5373-6.
-
Základní:
Kutnohorská, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2713-4.
-
Základní:
VÉVODA, Jiří. Výzkum ve zdravotnictví příklady metodiky. Olomouc. UPOL, 2013. ISBN 978-80-244-3905-1.
-
Doporučená:
Michalík, Petr; Roub, Zdeněk; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-921-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
samostatně vybírat a řešit zadané či zvolené problémy |
shromažďovat empirická data |
systemizovat je a metodologicky správně je zpracovávat
|
analyzovat empiricky získaný materiál s využitím potřebných teoretických základů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
sepsat písemnou zprávu na základě zadaných formalit a náležitostí |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vypracovaná a odevzdaná bakalářská kvalifikační práce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vypracovaná a odevzdaná bakalářská kvalifikační práce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|