|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / UCDIZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
UCDIZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Analýza učebnic něm. jazyka na ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Analýza učebnic německého jazyka na ZŠ
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/UCDI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student se orientuje v problematice analýzy učebních materiálů (funkce, jazyková úroveň, kritéria výběru). Seznámí se s učebními materiály českých a německých nakladatelství. Získá přehled o nejpoužívanějších souborech v České republice a o aktuálních trendech při tvorbě výukových materiálů pro ZŠ. Pomocí interaktivní tabule se student seznámí i s digitálními materiály do výuky a vyzkouší různé formy digitálních cvičení.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. Prezentace zvoleného učebnicového souboru jak ústně tak písemně ve formě seminární práce.
|
Obsah
|
1. Výukové materiály DaF (definice, funkce, role, přehled)
2. Analýza výukových materiálů (kritéria, výběr, analýza, doporučení)
3. Audio materiály k porovnání
4. Funkce obrázků ve výuce
5. Prezentace interaktivní tabule a digitálních cvičeni
6. Mikrovýstupy na tabuli a různé cvičení
7. Význam a možnosti sebehodnocení žáků v učebnicích
8. -11. Prezentace zvoleného učebnicového souboru, diskuze
12. Prezentace a možnosti spolupráce s nakladatelstvím (Fraus, Hueber, Klett)
13. Evaluace kurzu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
aktuální učebnice pro základní školy.
-
Doporučená:
STORCH, G. Deutsch als Fremdsprache- Eine Didaktik. Paderborn, 2009.
-
Doporučená:
STEINIG, W., HUNEKE, H.-W. Sprachdidaktik Deutsch. Eine Einführung.
-
Doporučená:
Stockholmer Kriterienkatalog.
-
Doporučená:
KAST B., NEUNER, G. Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von LZur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht.t.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
definovat jednotlivé jazykové úrovně dle Společného evropského jazykového rámce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
formulovat kritéria výběru vhodných výukových materiálů pro ZŠ |
popsat a charakterizovat nejpoužívanější učební soubory na ZŠ v ČR |
definovat důležitost pojmu a možnosti evaluace ve vyučování na ZŠ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat výukové materiály z hlediska jejich efektivity pro výuku NJ na ZŠ |
prezentovat a obhájit vybraný učební materiál |
samostatně pracovat s interaktivní tabulí a elektronickou podporou učebnic |
prezentovat vlastní výukový materiál |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
|
|
|
|