|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / SLT2Z
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
SLT2Z
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Německy psaná lit. od r. 1949 do souč.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Německy psaná literatura od r. 1949 do současnosti
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/SLIT2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s tématem a tendencemi německy psané literatury od konce 2. světové války až do současnosti. Uvést studenty do témat rakouské a švýcarské literatury po roce 1945. Vytvořit kompetenci zařazení literárních děl do souvislostí kulturních a sociálně-historických.
|
Požadavky na studenta
|
Individuální četba vybraných literárních děl, aktivní práce v semináři. Samostatná rešerše, analýzy a interpretace děl v průběhu semestru.
Průběžná kontrola znalostí během semestru. Zkouška.
|
Obsah
|
1. Opakování: Od konce války po založení dvou států
2.-3. Účtování s minulostí: Seghers "Das siebte Kreuz", Hochhuth "Der Stellvertreter"
4. Odpovědnost vědců ve společnosti: Dürrenmatt "Die Physiker" (ve srovnání s dramatem Bertolta Brechta "Das Leben des Galilei")
5.-6. Přemýšlení o identitě: Ch. Wolf "Nachdenken über Christa T.", Max Frisch "Stiller"
7. Lyrika: Bachmann, Celan, Bobrowski
8. Lyrika II: Lyrika šedesátých let, písňová tvorba od protestsongů po poetry slam
9.-10. Ženská literatura, srovnání: Morgner, Wohmann, Jelinek
11. Německo-německý spor o literaturu: Grass, Wolf, Hermlin
12. Simple stories: Hermann "Sommerhaus später", Ingo Schulze a další
13. Pop-Art
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kromě dataprojekce nemá předmět žádné opory.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kindlers Neues Literatur-Lexikon (CD-ROM). 2002.
-
Doporučená:
Wolfgang Emmerich. Kleine Literaturgeschichte der DDR,. Leipzig, 1996.
-
Doporučená:
Bernig, Schmitz. Literaturlandschaft im Wandel.. Dresden, 2006.
-
Doporučená:
Moser. Neues Handbuch der deutschsprachigen Gegenwartsliteratur seit 1945. München, 1996.
-
Doporučená:
Zeitgenössische Literatur (CD-ROM). 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
86
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B2 a vyšší |
charakterizovat základní odborné termíny, interpretační metody |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
znalosti literatury na úrovni bakalářského studia němčiny |
samostatně pracovat s odbornou literaturou v cizím jazyce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat základní pojmy literárně-historického přehledu |
prezentovat znalosti vybraných textů od vybraných autorů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
číst a samostatně pracovat s vybranými texty a jejich interpretace |
demonstrovat znalost literárního procesu, zařadit autora a přiřadit daný text |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|