|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / PPPZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
PPPZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Příprava na pedag. praxi na ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Příprava na pedagogickou praxi na ZŠ
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/PPP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je praktická příprava studenta na jeho vlastní pedagogickou praxi. Student si v rámci semináře vyzkouší propojit teoretické i praktické poznatky z předchozího studia (např. z předmětů Reflexe a hodnocení kvality výuky a Obecná didaktika pro základní školy či z předmětů oborově-didaktických jako je např. Didaktika německého jazyka pro ZŠ 1 nebo Aplikovaná didaktika). Důraz je kladen na rozvoj kompetencí komunikačních, didaktických, organizačních, řídících a diagnostických. Student si osvojí přehled jevů a činností, jejichž správné použití může rozhodujícím způsobem ovlivnit výsledek práce učitele i žáků. Student se orientuje v základních školských dokumentech (MŠMT), ve spektru učebnic německého jazyka určených různým typům a stupňům škol. V rámci seminářů realizují studenti vlastní vyučovací jednotku a simulují tak situaci podobnou reálnému vyučování. Následně dochází k reflexi a hodnocení, vnímané jako příprava na následnou pedagogickou praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích; příprava a provedení vyučovací sekvence.
|
Obsah
|
Témata výuky:
1.Úvod seznámení se s náplní kurzu, doporučená literatura
2.Teoretické zásady přípravy vyučovací hodiny, příprava vlastní
3.Výběr a zhodnocení učebního stylu a metod vhodných pro nácvik jednotlivých jazykových prostředků ve výuce NJ na ZŠ
4. Dotazovací styly, typy testování, hodnocení vědomostí a dovedností žáků, sebereflexe jako zpětný pohled na sebe sama v roli učitele
5.-12. Realizace vlastních vyučovacích jednotek, skupinové sdílení a hodnocení
13. Evaluace kurzu, doporučení pro vlastní pedagogickou praxi na ZŠ
"
13. "
Simulace výstupů zaměřeny na výklad a nácvik jazykových prostředků ve výuce Nj(5 - 7),řečových dovedností (8 - 11), reálií a práci s textem.(12 - 13).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ziebell, B.:. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten.. Goethe-Institut München, 2003. ISBN 3-46849633-8.
-
Doporučená:
HENNIES, J., RITTER M. Deutschunterricht in der Inklusion .. ISBN 978-3-12-688064-0.
-
Doporučená:
Dokumenty MŠMT ČR..
-
Doporučená:
TRIM, J. L. M. Gemeinsamer europaischer Referenzrahmen fur Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. 2017. ISBN 978-3-12-606520-7.
-
Doporučená:
JANÍK, T.; HAVEL, J. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno, 2005. ISBN 80-210-3884-5.
-
Doporučená:
KRELLE, M., SENN, W. Qualitäten von Deutschunterricht. Empirische Unterrichtsforschung im Fach Deutsch.. ISBN 978-3-12-688067-1.
-
Doporučená:
DYTRTOVÁ, R.; KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi.. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
-
Doporučená:
ZIEBELL, B.; MEESE, H. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten.. Berlin, 2002. ISBN 3-468-49633-8.
-
Doporučená:
BUTZKAMM, W. Unterrichtssprache Deutsch: Wörter und Wendungen für Lehrer und Schüler.. Ismaning, 1996. ISBN 3-19-001586-4.
-
Doporučená:
Šimoník, Oldřich. Úvod do školní didaktiky. Brno : MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7.
-
Doporučená:
PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem.. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0444-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Celkem
|
74
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat základními teoretickými znalostmi lingvistických, pedagogických/didaktických a psychologických zásad výuky cizích jazyků |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat školní prostředí, zeména pak základní školské dokumenty pro ZŠ |
charakterizovat spektrum učebnic NJ určených různým typům a stupňům škol |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést reflexi a sebereflexi výuky |
identifikovat klady a případné lingvodidaktické chyby v simulovaných výstupech svých i kolegů |
vybrat a zhodnotit učební styl a metody pro efektivní nácvik jazykových prostředků ve výuce na ZŠ |
propojit teoretické a praktické znalosti a dovednosti z předchozího studia a uplatnit je v praxi |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|