|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / PJAR4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
PJAR4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praktická jazyková cvičení a reálie 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Praktický jazyk a reálie 4
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KNJ/PJAR3
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student zdokonalí všechny řečové dovednosti Hören, Sprechen, Lesen, Schreiben a získá znalosti na jazykové úrovni B2+/C1 dle Společného Evropského jazykového rámce. Student opakuje a systematicky procvičuje nejdůležitější gramatické jevy a formy. Prohlubuje slovní zásobu, a piluje správnou výslovnost.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný test, aktivní účast na seminářích. Dle potřeby a jazykové úrovně bude od studentů požadována soustavná domácí příprava a samostudium doporučené literatury.
|
Obsah
|
Předmět navazující na PJAR3. Vyšší stupeň obtížnosti.
Rozvíjení všech řečových dovedností, zvládnutím látky v povinné literatuře, rozšíření slovní zásoby aktivní i pasivní, získání vědomostí z reálií.
1. Úvod do problematiky předmětu doporučení literatury, stanovení podmínek k úspěšnému absolvování předmětu
2.-3. Netzwerke
4.-5. Generationen
6.-7. Sagen und Meinen
8.-9. Suchen, finden, tun
10. Neue Welten
11.-12. Von innen und außen: Deutschland im Blick
13. zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/index.php?categoryid=446
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BUTLER, F.; DANIELS,A.; ESTERMANN, Ch. Mittelpunkt B2/C1 Intensivtrainer - cvičebnice čtení a poslechů + CD. Leipzig, 2009. ISBN 978-3-12-6766142.
-
Základní:
BUTLER, F.; DANIELS,A.; ESTERMANN, Ch. Mittelpunkt C1 Grammatiktrainer - cvičebnice gramatiky. Leipzig, 2008. ISBN 978-3-12-676613-5.
-
Základní:
DANIELS, A. a kolektiv. Mittelpunkt neu C1 ? učebnice němčiny. Leipzig, 2009. ISBN 978-3-12-6766609.
-
Doporučená:
Aktuální zdroj informací k PJAR: kompletní spektrum médií.
-
Doporučená:
FREY, E. Die Trainingsbände für die neuen Goethe-Zertifikate. Fit für den TestDaF.. München. ISBN 978-3-19-201862-6.
-
Doporučená:
Tanzer, Harald. Konzepte der Landeskunde,. Regensburg, 2004.
-
Doporučená:
LUSCHER, R. Landeskunde aktiv. Praktische Orientierungen für Deutschland,Österreich und die Schweiz. 2015. ISBN 978-3191917418.
-
Doporučená:
Krumm, Hans-Jürgen. Landeskunde Deutschland, DACH oder Europa? Über den Umgang mit Verschiedenheit im DaF-Unterricht,.
-
Doporučená:
HEUER, W.; PASEWALC, S.; NEIDLINGER,D.;DAHMEN,K. Zwischendurch mal Landeskunde. Kopiervorlagen. München, 2011. ISBN 978-3-19-301002-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
35
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostmi nabytými v rámci předmětu PJAR3 |
disponovat jazykovými prostředky na úrovni B1+ |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturu a cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
prezentovat adekvátní slovní zásobu v diskuzích na odborná témata |
charakterizovat rozmanité učební strategie při nácviku řečových dovedností |
prezentovat znalosti v oblasti zeměvědy německy mluvících zemí |
disponovat prohloubenými znalostmi v oblasti gramatiky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
demonstrovat rozšíření jazykové kompetence ve všech oblastech studia německého jazyka (všechny řečové dovednosti) |
aplikovat jazykové dovednosti na úrovni B2 (spontánně a s jistotou v nejrůznějších komunikačních situacích) |
porozumět a následně interpretovat obsah rozsáhlejších textů v NJ |
adekvátně reagovat a argumentovat v diskuzi s rodilým mluvčím |
napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat souvisejících s vlastními zájmy či oborem |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|