|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / NJMOT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
NJMOT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Motivace a aktivizace žáků v hodinách NJ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvoj metodicko-didaktické kompetence studentů pro ranou výuku NJ. Formou prezentace rozmanitých aktivizačních prvků (motivační a herní aktivity, interaktivní a pohybové činnosti) seznámit studenty s možnostmi obohacení a zatraktivnění výuky, které zajistí dostatečnou motivaci žáků v procesu učení se němčině a zvýší jejich zájem o další poznání jazyka a dané země. Cílem je rovněž vytvořit portfolio aktivit pro vlastní (budoucí) pedagogickou praxi studentů.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, příprava a prezentace ukázky motivační/aktivizační aktivity. V závěru provedou všichni účastníci kurzu reflexi a společně vytvoří portfolio prezentovaných aktivit.
|
Obsah
|
1. Úvod, základy problematiky efektivní rané výuky NJ.
2. - 3. Motivace a aktivizace žáků ve výuce (zásady, koncepty, metody, praxe).
4. Cíle jazykové animace a role koordinačního centra Tandem.
5. - 7. Praktické ukázky aktivizačních prvků a aktivit pro ranou výuku NJ.
8. - 9. Příspěvky studentů, prezentace, diskuze, reflexe.
10. Hodnocení kurzu, vytvoření portfolia.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Doplňující autentické materiály: německý tisk, TV, rádio, internet..
-
Doporučená:
Piepho, H.-E. Lerneraktivierung im Fremdsprachenunterricht. Hannover, 2003. ISBN 3-7815-1257-6.
-
Doporučená:
Harris, B. Mehr Motivation und Abwechslung im Unterricht!. 2013. ISBN 978-3-8346-2328-7.
-
Doporučená:
Mešková, M. Motivace žáků efektivní komunikací. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0198-4.
-
Doporučená:
Hanšpachová, J., Řandová, Z. Němčina plná her. Praha, 2006. ISBN 80-7367-109-3.
-
Doporučená:
Pavlíková, G. Němčina pro nejmenší. Praha, 2003. ISBN 80-71-68-847-9.
-
Doporučená:
www.blinde-kuh.de/index.html.
-
Doporučená:
www.labbe.de.
-
Doporučená:
www.tandem-org.cz/sekce/jazykova-animace.
-
Doporučená:
Hladík, P. 111 her pro atraktivní výuku jazyků. Praha, 2016. ISBN 978- 80-247-5840-.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
35
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni A2/B1 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
formulovat hlavní teoretické zásady (efektivní) rané výuky NJ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhnout a kriticky zhodnotit aktivity pro atraktivní výuku NJ |
samostatně, kriticky pracovat s autentickými materiály za podpory multimédií (audio, video, internet) |
aplikovat teoretické poznatky v reálné výuce |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|