|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / NJDID
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
NJDID
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina didakticky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je uvést studující do problematiky didaktiky němčiny jako cizího jazyka prakticky i teoreticky. Studující procvičují své jazykové kompetence s podporou konkrétních cvičení, která zároveň reflektují z didaktické perspektivy. Studující sami cvičení i navrhují a zkouší s nimi pracovat s ostatními kolegyněmi a kolegy v semináři.
|
Požadavky na studenta
|
Příprava a popis vlastních úloh v kurzu. Portfolio s vlastními samostatně vytvořenými úlohami a písemnou reflexí. Pravidelná aktivní účast v seminářích.
|
Obsah
|
1. Úvodem: Didaktika a jazyková praxe
2. Poslech a mluvení z didaktické perspektivy
3. Komunikativní úlohy z praktické a didaktické perspektivy I
4. Komunikativní úlohy z praktické a didaktické perspektivy II
5. Samostatně vytvořené úlohy z praktické a didaktické perspektivy
5. Čtení a psaní z didaktické perspektivy
6. Úlohy k procvičení čtení z praktické a didaktické perspektivy
7. Úlohy k procvičení psaní z praktické a didaktické perspektivy
8. Samostatně vytvořené úlohy z praktické a didaktické perspektivy
9. Kombinované úlohy z praktické a didaktické perspektivy I
10. Kombinované úlohy z praktické a didaktické perspektivy II
11. Samostatně vytvořené úlohy z praktické a didaktické perspektivy
12. Samostatně vytvořené úlohy z praktické a didaktické perspektivy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Předmět nemá žádné online opory.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
BAYERLEIN. Campus Deutsch ? Lesen.. Ismaning, 2013.
-
Doporučená:
Huneke, Hans-Werner; Steinig, Wolfgang. Deutsch als Fremdsprache : eine Einführung. 6., neu bearbeitete und erweiterte Auflage. 2013. ISBN 978-3-503-13765-7.
-
Doporučená:
Neuf-Münkel, Gabriele; Roland, Regine. Fertigkeit Sprechen : Erprobungsfassung : Stand November 91. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1991.
-
Doporučená:
GEORGIAKAKI. Lesestraining B2: Leseverstehen in Progression bis zum Goethe-Zertifikat B2. Ismaning, 2017.
-
Doporučená:
Prange, Lisa. 44 Sprechspiele für Deutsch als Fremdsprache. 2. Aufl. Ismaning : Max Hueber, 2001. ISBN 3-19-001503-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
definovat nejzákladnější terminologii z oblasti germanistické lignvistiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v NJ na maturitní úrovn |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zařadit základní informace z oblasti komunikačních dovedností |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
komunikovat na vyšší jazykové úrovni než byla úroveň vstupní |
kriticky zhodnotit cvičení prohlubující konkrétní komunikativní dovednost |
vytvořit a prezentovat jednoduché cvičení prohlubující konkrétní jazykovou dovednost |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Kooperativní výuka, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|