|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / NJDI5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
NJDI5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Německý jazyk s didaktikou 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
3 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je vybavit budoucího učitele prvního stupně teoretickými znalostmi a jazykovými kompetencemi pro ranou výuku NJ na 1.stupni ZŠ. Zkvalitnit a upevnit gramatické jevy a rozvíjet aktivní slovní zásobu v mluveném i písemném projevu. Upevňovat návyky správné výslovnosti, komunikativní dovednosti ve vztahu ke školnímu prostředí a potřebám žáků na 1.stupni ZŠ (DaFnE, SPU, vícejazyčnost, inkluze, problematika hodnocení). Samostatně pracovat s cizojazyčným textem, orientovat se v nabídce učebních materiálů, kriticky zhodnotit jejich kvalitu. Získat přehled o institucích, projektech a programech podporujících učitele německého jazyka.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, referáty. Zápočet: vypracování a předložení seminární práce ( překlad odborného textu podle vlastního výběru a sestavení slovníčku termínů).
|
Obsah
|
1. Poslech, nácvik a rozvoj jazykové dovednosti pomocí praktických úkolů.
2. Sprechen, nácvik a rozvoj jazykové dovednosti pomocí praktických úkolů.
3. Lesen, nácvik a rozvoj jazykové dovednosti pomocí praktických úkolů.
4. Schreiben, nácvik a rozvoj jazykové dovednosti pomocí praktických úkolů.
5.-6. Grammatik-, Wortschatz- und Aussprachevermittlung, rozvoj dílčích kompetencí v DaF-vyučování.
7. Kritéria výběru/analýzy učebních a doplňkových učebních materiálů.
8-9. Specifika DaFnE, výuky dětí se SPU, vícejazyčnost v DaF vyučování.
10. Instituce, projekty a programy podporující učitele německého jazyka.
11. Závěrečná evaluace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Předmět má elektronickou studijní oporu v podobě kurzu s názvem KNJ/NJDI5 Německý jazyk s didaktikou 5 v prostředí LMS Moodle se všemi podstatnými informacemi a materiály.
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=3527
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
LUNDQUIST- MOG, A., WIDLOK, B. DaF für Kinder. München, 2005. ISBN 978-3-12-606980-9.
-
Doporučená:
KURSIŠA, A., NEUNER, G. Deutsch ist easy! Lehrerhandreichungen und Kopiervorlagen "Deutsch nach Englisch" für den Anfangsunterricht.. Ismaning, 2006. ISBN 978-3-19-001869-7.
-
Doporučená:
SWERLOVA, O. Grammatik und Konversation 1.. München, 2013. ISBN 9783126063623.
-
Doporučená:
GARLIN, E., MERKLE, S. Kikus Deutsch Arbeitsblätter 1 Sprache lernen im Vor- und Grudnschulalter. Ismaning, 2005. ISBN 978-3-19-321431-7.
-
Doporučená:
KASALOVÁ, Z. Nebojte se němčiny - pracovní listy pro žákypro výuku dětí se specifickými vývojovými poruchami učení na 1. stupni základních škol.. Plzeň, 2012. ISBN 8072383124.
-
Doporučená:
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
-
Doporučená:
WIDLOK, B., PETRAVIČ, A. u.a. Nürnberer Empfehlungen zum frühen Fremdsprachenlernen. Neubearbeitung.. München, 2010.
-
Doporučená:
REINKE, K. Phonetiktrainer A1-B1.. Stuttgart, 2012. ISBN 978-3-12-676232-8.
-
Doporučená:
Současné učebnice německého jazyka pro 1.st. ZŠ.
-
Doporučená:
DREKE, M., LIND, W. Wechselspiel. Interaktive Arbeitsblätter für die Partnerarbeit im Deutschunterricht.. München, 2013. ISBN 978-3-12-606529-0.
-
Doporučená:
www.rvp.cz , https://www.goethe.de/ins/cz/cs/index.html, www.tandem-org.cz/.
-
Doporučená:
BUTTNER, A. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků: praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě.. Brno, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
Doporučená:
HLADÍK, P. 111 her pro atraktivní výuku angličtiny. 1.vyd.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4763-7.
-
Doporučená:
DAUM, S., HANTSCHEL, H.-J. 55 kommunikative Spiele.. S, 2012. ISBN 9783126751841.
-
Doporučená:
RINVOLUCRI,M, DAVIS,P. 66 Grammatikspiele Deutsch als Fremdsprache.. Stuttgart, 1999. ISBN 978-3127688108.
-
Doporučená:
JUNG, L. 99 Stichwörter zum Unterricht.. Ismaning, 2001. ISBN 3-19-007438-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
76
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalosti na úrovni A2/B1 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
shrnout a uvést do souvislostí dosud získané teoretické znalosti v obl. didaktiky rané výuky NJ |
charakterizovat specifika německého jazyka a rizika při jeho osvojování při výuce na 1.st.ZŠ |
charakterizovat dostupné výukové materiály a instituce podporující učitele NJ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat nabyté teoretické poznatky a jazykové dovednosti v praxi |
prokazovat rozvoj didaktické kompetence pro počáteční výuku NJ a rozvoj řečových dovedností |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|