|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / NASPB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
NASPB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Náslechová praxe - bakalářská
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je absolvovat 1 týden blokové náslechové praxe, hospitovat v 5 vyučovacích hodinách na vybraných typech ZŠ a SŠ. Seznámit se s různými aspekty pedagogického procesu, sledovat a analyzovat různé didaktické postupy a metody v těchto hodinách (kvalitu výuky). Účastnit se důkladných rozborů s vyučujícími, argumentovat a aplikovat získané teoretické znalosti v praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná účast na všech pěti hospitacích. Vedení pedagogického deníku, vyplnění hospitačního protokolu ze všech náslechových hodin a zpracování krátkého projektu dle vlastního výběru (popis a analýza jednoho z aspektů práce pedagoga v hodině NJ. Aktivní úřast při rozborech jednotlivých hodin.
|
Obsah
|
Studenti/ky absolvují 1 týden blokové náslechové praxe, hospitují v 5 vyučujících hodinách německého jazyka na vybraných typech ZŠ a SŠ. Seznamují se s různámi aspekty pedagogického procesu.Při rozboru jednotlivých vyučovacích hodin aplikují své teoretické znalosti v praxi. Klinická/studijní praxe pod dohledem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe :průvodce pro současné studenty a budoucí učitele.. Olomouc, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
-
Doporučená:
Švec, Vlastimil; Filová, Hana; Šimoník, Oldřich. Praktikum didaktických dovedností. 1. vyd. Brno : Pedagogická fakulta Masarykovy university, 1996. ISBN 80-210-1365-6.
-
Doporučená:
DYTRTOVÁ, R.; KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
-
Doporučená:
ZIEBELL,B. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten. München, 2003. ISBN 3-46849633-8.
-
Doporučená:
BUTZKAMM, W. Unterrichtssprache Deutsch: Wörter und Wendungen für Lehrer und Schüler. Ismaning, 1996. ISBN 3-19-001586-4.
-
Doporučená:
Maňák, Josef; Švec, Vlastimil. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
-
Doporučená:
PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0444-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
5
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
35
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
teoretické znalosti lingvistických, pedagogických - didaktických a psychologických zásad výuky cizích jazyků |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
ověří si platnost aktuálních didaktických kritérií při rozboru jednotlivých hodin německého jazyka |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provede ústní í písemné hodnocení pěti náslechových hodin (popis, analýza) |
vede pedagogický deník, hospitační protokoly ze všech náslechových hodin a zpracuje krátký projekt (popis hodiny, analýza, argumentace, alterace) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Skupinová konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
|
|
|
|