|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / MVED2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
MVED2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodika vědecké práce 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurs navazuje na předmět KNJ/MVED1 - Metodika vědecké práce 1. Cílem předmětu je samostatná tvůrčí práce studentů v oborech pěstovaných na katedře německého jazyka. Úvodní tři semináře jsou zaměřeny obecně na základní metodologické problémy (kritika, interpretace, komparace, kvantitativní metody apod.). Ostatní výuka se realizuje formou 4 blokových seminářů věnovaných specifikám jednotlivých disciplín - jazykověda, literární věda, didaktika a historie. Studenti se do těchto seminářů rozdělí podle zaměření své bakalářské práce, v případě zájmu mohou samozřejmě absolvovat i semináře ostatních disciplín. V rámci předmětu jsou realizovány také individuální konzultace bakalářských prací.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na úvodních seminářích. Hromadné i individuální konzultace bakalářských prací podle jednotlivých vědeckých oblastí (jazykověda, literární věda, didaktika, historie). Zápočet bude udělen na základě prezetace vlastního výzkumného projektu (ideálně dokončované bakalářské práce), obhájeného v diskusi.
|
Obsah
|
Témata kurzu:
1. Úvod
2. Základní metody výzkumu v humanitních vědách
3. Kritika, interpretace, komparace
4. Využití kvantitativních metod v jazykovědě a příbuzných disciplínách
5. Bloková výuka (10 vyučovacích hodin) volitelné semináře:
a) specifika jazykovědného výzkumu
b) specifika literární vědy
c) specifika odborné práce v didaktice
d) specifika historie a vlastivědy
6. Individuální konzultace bakalářských prací (4 vyučovací hodiny)
7. Závěrečná prezentace a obhajoba tezí bakalářských prací v rámci semináře 1
8. Závěrečná prezentace a obhajoba tezí bakalářských prací v rámci semináře 2
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Předmět nemá žádné online opory.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
NIEDERHAUSER, J. Die schriftliche Arbeit. Ein Leitfaden zum Schreiben von Fach-, Seminar- und Abschlussarbeiten in der Schule und beim Studium. Mannheim, 2000.
-
Doporučená:
BOEHNCKE, H. Schreiben im Studium. Vom Referat bis zur Examensarbeit.. Niederhausen, 2000.
-
Doporučená:
SCHÄFER, S., HEINRICH, D. Wissenschaftliches Arbeiten an deutschen Universitäten. München, 2010.
-
Doporučená:
BÄNSCH, A. Wissenschaftliches Arbeiten. Seminar- und Diplomarbeiten. München, 2003.
-
Doporučená:
PAETZEL, U. Wissenschaftliches Arbeiten. Überblick über Arbeitstechnik und Studienmethodik. Berlin, 2001.
-
Doporučená:
GRAEFEN, G., MOLL, M. Wissenschaftssprache Deutsch: lesen-verstehen-schreiben. Frankfurt am Main, 2011.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
8
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
49
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B2 |
disponovat základními poznatky k teorii psaní vědecké práce v návaznosti na předmět MVED1 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
dovednost aplikace všech formálních náležistostí odborného textu v návaznosti na předmět MVED 1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
odborně definovat teoretické zásady vědeckého psaní |
profilovat teoretické znalosti v návaznosti na téma vlastní bakalářské práce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické zásady vědeckého psaní v praxi |
srozumitelně a zároveň přesně prezentovat problém, cíl výzkumu, použité metody, výsledky |
interpertovat výsledky výzkumu v širším kontextu |
věcně argumentovat v odborné diskusi |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Diskuse, |
|
|
|
|