Cíle předmětu (anotace):
|
Vytvořit kompetenci psaní v cizím jazyce a sestavování textů. Najít cestu k vlastnímu psaní textů.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování vlastního kreativního textu (2 - 4 s.).
|
Obsah
|
1. Text
2. Žánr
3. Motiv
4. Téma
5. Struktura textu
6. Mind maps
7. Cluster
8. Vlastní psaní v němčině I.
9. Sestavování textů
10. Diskuse o vlastních textech I.
11. Vlastní psaní v němčině II.
12. Diskuse o vlastních textech II.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Předmět nemá žádné online opory.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Pommerin G. Kreatives Schreiben. Beltz Weinheim, 1996.
-
Doporučená:
Scheidt J. v. Kreatives Schreiben. Wege zu sich selbst und zu anderen. Suhrkamp Frankfurt a. M, 1993.
-
Doporučená:
WERDER, L. VON. Lehrbuch des kreativen Schreibens. Wiesbaden, 2007. ISBN 9783865391483.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Celkem
|
64
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B2 a vyšší |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
písemně komunikovat NJ na úrovni B2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat nejrůznější metody kreativního psaní |
klasifikovat vybrané texty dle druhu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat různé metody kreativního psaní v praxi |
prezentovat vlastní tvorbu (texty) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
- rozvíjet schopnosti týmové spolupráce |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Diskuse, |
|