|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / KONJZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
KONJZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Konverzace v německém jazyce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/KONJ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je propojit praktickou konverzaci s didaktickými otázkami, které jsou s konverzačními kurzy na ZŠ spojené. K cílům předmětu tak patří jak dovést studenty k úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky formou procvičování všech čtyř jazykových kompetencí (mluvení, čtení, poslechu a psaní), tak i rozšířit jejich aktivní i pasivní slovní zásobu zaměřenou tematicky k daným konverzačním okruhům a sledovat současný vývoj společnosti v německy mluvících zemích, ale i tematizovat způsob vedení konverzačních kurzů či hodin na ZŠ. Studující částečně sami vybírají konverzační témata pomocí práce s tiskem a dalšími médii z německy mluvících zemí, čímž jsou motivováni k diskuzi. Hodina i dané téma jsou analyzovány i z perspektivy možné didaktizace, vhodného formátu práce s tématem apod.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, referát formou krátké fiktivní výuky konverzace.
|
Obsah
|
1. Úvod do semináře, diskuze o konceptu semináře (konverzace s didaktizací)
2. Tradiční média v SRN a možnosti práce s nimi ve výuce na ZŠ
3. Tradiční média v Rakousku a Švýcarsku a možnosti práce s nimi ve výuce na ZŠ
4. Nová média v SRN, internetové deníky, informační servery a online časopisy
5. Nová média v Rakousku a Švýcarsku, internetové deníky, informační servery a online časopisy
6. Německý volební systém, německá Ústava. Diskuze o rozdílech s českou ústavní tradicí a o způsobu práce s tímto tématem v hodinách NJ na ZŠ. Využití metody CLIL
7. Rakouský a švýcarský volební systém, Ústava. Diskuze o rozdílech s českou ústavní tradicí a o možnostech práce s tímto tématem v hodinách NJ na ZŠ. Využití metody CLIL
8. Aktuální politické téma dle výběru studentů - Německo
9. Aktuální politické téma dle výběru studentů - Rakousko nebo Švýcarsko
10. Referáty studentů o vybraných tématech a diskuze o jejich možném využití ve výuce
11. Konverzační seminář vedený studenty I.
12. Konverzační seminář vedený studenty II.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kromě souboru textů, které jsou studentům zasílány na začátku semestru, nemá předmět žádné online opory.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Doplňující autentické materiály: německý tisk, TV, rádio, internet..
-
Doporučená:
Perlmann-Balme, Michaela; Schwalb, Susanne; Weers, Dörte. em neu Abschlusskurs. Ismaning : Max Hueber, 2008. ISBN 3-19-001628-3.
-
Doporučená:
Roche, Jörg. Fit für den TestDaF: Tipps und Übungen.Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Hueber, 2005. ISBN 978-3190016990.
-
Doporučená:
Wild Edmund. Kreative Sprachübungen für zwischendurch. 2017. ISBN 9783834435170.
-
Doporučená:
Tatsachen über Deutschland. Frankfurt am Main: Societätsverlag, 2010. ISBN 978-3797310873.
-
Doporučená:
Buttner, Amy. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků: praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě. Berlin, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Student/-ka disponuje jazykovými znalostmi na úrovni B2+ a vyšší |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat s cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat znalostmi na úrovni C1 a vyšší |
charakterizovat politické a kulturní dění v německy mluvících zemích |
představit probraná témata a vyzdvihnout nejdůležitější aspekty |
popsat didaktické postupy při konverzaci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plynule a bezchybně diskutovat o probraných tématech |
přizpůsobit výběr slovní zásoby i stylu adresátovi, druhu textu a tématu |
student je schopen vést části konverzačního kurzu nebo konverzační složku hodiny německého jazyka |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|