|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / KOGR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
KOGR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komparativní gramatika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámení studentů zejména s těmi jevy německé gramatiky a slovní zásoby, které se výrazně odlišují od češtiny.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, samostatné studium doporučené studijní literatury. Průběžný a závěrečný test.
|
Obsah
|
1.Interference (inter- a intralingvální, kombinovaná), pozitivní a negativní transfer.
2.Důvody interferenčních lexikálních chyb (polysémie, sémantická pojitelnost, pevná syntaktická spojení,paronymie)
3.Interference v rovině fonetiky
4.Vývojové tendence v současné němčině v rovině fonetiky, morfologie, syntaxe, slovotvorby, slovní zásoby a pravopisu
5.Závěry pro vyučovací praxi
6. Morfologické, syntaktické a lexikální jevy, ohrožené interlingvální interferencí.
7. Morfologické jevy: užívání členu, rekce sloves, zvratná slovesa, trpný rod, konjunktivy, odlišné číslo substantiv v němčině, číslovky a početní údaje.
8. Syntaktické jevy: sein a haben + infinitiv s zu, spojky souřadicí a podřadicí, věty s je desto, uvolňování větného rámce, spojka "ani" v němčině.
9.-10. Lexikální jevy: interference u vybraných cizích a domácích slov.
11. Závěrečný test
12. Evaluace kurzu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Předmět nemá žádné online opory.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
HÖPPNEROVÁ, V. Begleiter durch die deutsche Grammatik. Praha, 2015.
-
Doporučená:
Engel, Ulrich. Deutsche Grammatik. 2. doplněné vydání. Heidelberg : Verlag Julius Groos, 1988. ISBN 3-87276-600-7.
-
Doporučená:
Helbig, G., Buscha, J. Deutsche Grammatik. Langenscheidt Leipzig, 1999.
-
Doporučená:
Götze, Lutz. Knaurs Grammatik der deutschen Sprache : Sprachsystem und Sprachgebrauch. München : Knaur, 1992. ISBN 3-426-82010-2.
-
Doporučená:
Engel, U., Tertel, R. Kommunikative Grammatik,. Iudicum Verlag Muenchen, 1993.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B2 a vyšší |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat vybrané gramatické a lexikální jevy NJ, odlišující se od ČJ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat rozšířenou znalost obtížnějších mluvnických jevů |
aktivně a s větší jistotou komunikovat v rozličných komunikativních situacích |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|