|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / KLDI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
KLDI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dětská literatura ve výuce něm. jazyka
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky vyučování literatuře v rámci předmětu německý jazyk. Přiblížit studentům význam literatury jako faktoru při rozvíjení osobnosti dítěte a to s důrazem na rozvíjení interkulturních a sociálních kompetencí. Rozvíjení jazykových kompetencí je vnímáno jako sekundární cíl literární komunikace jako jedné z forem pedagogické komunikace. Obsahovou náplň tvoří práce s literárními díly (texty) a důraz je kladem zejména na jejich didaktizaci, v závislosti na různých žánrech typických pro dětskou literaturu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, studium doporučené literatury, semestrální práce (čtenářský deník s didaktizací) a její prezentace
|
Obsah
|
1.-2. Didaktika literatury zásady práce s literárním textem (funkce, cíle, rysy literárního textu v DaF výuce, kritéria výběru textů, specifika dětské literatury)
2.-3. Metody práce s lyrickým textem ve výuce, konkrétní příklady lyriky (Kinderlied, Kinderreim, Kindergedicht) a jejich didaktizace
4. Metody práce s epickým textem ve výuce, možnosti didaktizace
5.-6. Příklady epických textů a jejich didaktizace (Bilderbuch, Fabel, Sage, Märchen)
6.-7. Příklady epických textů a jejich didaktizace (Abenteuerliteratur, realistische Literatur)
8. Fantastická literatura v DaF výuce
9. Comiks v DaF výuce
10. Literatura pro mládež (témata, rysy, ukázky textů)
11.-12. Prezentace čtenářských deníků s didaktizací (Lesemappe)
13. Závěrečné kolokvium s reflexí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
SAHR, M. Ein ABC der Kinder-und Jugendliteratur.. Baltmannsweiler, 2001. ISBN 3-89676-383-0.
-
Doporučená:
LANGE,G. Grundlagen der Deutschdidaktik : Sprachdidaktik - Mediendidaktik - Literaturdidaktik. 2018. ISBN 978-3-8340-0693-6.
-
Doporučená:
KAST, B. Jugendliteratur im kommunikativen Deutschunterricht. Berlin, 1985. ISBN 3-468-49433-5.
-
Doporučená:
Konkrétní lyrická a epická literární díla (dětská literatura) dle vlastního výběru..
-
Doporučená:
SAHR, M. Um der Kinder und Literatur willen! :Texte zur Kinder- und Jugendliteratur. Kallmünz, 1997. ISBN 3-7847-9111-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozlišit žánry typické pro dětskou literaturu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály (lit.texty) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
formulovat význam literatury (lit.komunikace, rozvoj jazyk.kompetenci) ve výuce NJ |
popsat teoretické zásady práce s literárními texty různých žánrů ve výuce NJ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat zásady práce s literárními texty v praxi |
prezentovat ukázky didaktizace literárních textů vhodných pro výuku NJ na ZŠ |
efektivně pracovat s cizojazyčnými texty ve výuce NJ na ZŠ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|