|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / HODI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
HODI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Reflexe a sebereflexe ve vyučování
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student prohlubuje teoretické znalosti problematiky evaluace ve vyučování a aplikuje je prakticky. Osvojí si zásady a metody hodnocení, sebehodnocení a kontroly naučeného (testování, zkoušení) v praxi. Student definuje funkce a typy hodnocení a testování ve výuce z pohledu učitele i žáka.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, studium doporučené literatury, zápočtový test.
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky předmětu, požadavky na studenta, prezentace doporučené literatury
2. Základní terminologie problematiky hodnocení, sebehodnocení a testování ve výuce
3.-4. Testování a zkoušení ve výuce (Tests und Prüfungen: Funktion, Gütekriterien)
5.-6. Typologie testování jednotlivých jazykových dovedností a kompetencí
7.-8. Praktické ukázky forem testování, srovnání aktuálních učebnic německého jazyka
9. Hodnocení písemného a ústního projevu ve výuce německého jazyka, problematika sebehodnocení
10. Aplikace teoretických znalostí v praxi (autentické materiály - práce, videonahrávky žáků ZŠ)
11. Různé formy hodnocení ve výuce z pohledu učitele a žáka. Srovnání s německým školským systémem
12. Závěrečné kolokvium s reflexí
13. Zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Předmět nemá žádné online opory.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
GLABIONAT, M. Auf der Suche nach "Objektivität". Objektivierungsverfahren zur Benotung und Bewertung schriftlicher Textproduktionen.
-
Doporučená:
ARRAS,U. Der Gemeinsame europäische Referenzrahmen für Sprachen: einige Auswirkungen auf Leistungsmessung und Unterricht.. 2007.
-
Doporučená:
BOLTON, S. Probleme der Leistungsmessung. Lernfortschrittstests in der Grundschule. Berlin, 2000.
-
Doporučená:
DOYÉ, P. Typologie der Testaufgaben für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache. München, 1988.
-
Doporučená:
KRAUSE, W.D.; SÄNDIG, U. und Bewerten kommunikativer Leistungen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Frankfurt am Main, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Projekt individuální [40]
|
15
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
interpretovat základní principy procesu vyučování, možnosti hodnocení v teoretické rovině |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
odborně definovat zásady a metody hodnocení ve vyučování z pohledu žáka i učitele |
uvést do souvislostí poznatky obecné didaktiky s poznatky didaktiky NJ |
formulovat specifika hodnocení ústního a písemného projevu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické poznatky v praxi, při práci s autentickými materiály žáků SŠ |
demonstrovat různé typy hodnocení jazykových dovedností (ústní/písemný projev, CJ/NJ) |
zhodnotit význam hodnocení a sebehodnocení pro efektivní výuku NJ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|