|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / GLEX3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
GLEX3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Gramaticko-lexikální cvičení 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Doplnit předměty Morfologie, Lexikologie a Syntax. Rozšířit a upevnit znalosti vybraných gramatických a lexikálních jevů, doplnit je stručným teoretickým výkladem. Dovést studenty ke správnému používání slovesných tvarů v projevu mluveném i psaném, rozšířit jejich slovní zásobu a seznámit je s aktuálními tendencemi současné němčiny v oblasti sloves.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné absolvování zápočtového gramaticko-lexikálního testu. Pravidelná účast na cvičeních, důkladná příprava na cvičení i formou domácích prací. Aktivita ve výuce. Zpracování vybraných témat formou práce ve skupině.
|
Obsah
|
1. Shoda podmětu s přísudkem.
2. Slovesa, která mísí slabé a silné tvary.
3. Homonymní slovesa.
4. Kauzativní a faktitivní slovesa.
5. Pomocná slovesa v perfektu.
6. Trpný rod a možnosti jeho vyjádření. Procvičení konstrukcí s trpným významem.
7. Neodlučitelné slovesné předpony.
8. Odvozování sloves pomocí předpony be-.
9. Odlučitelné slovesné předpony.
10. Vybrané slovesné předpony dílem odlučitelné a dílem neodlučitelné.
11. Opakování rekce sloves.
Jmenovaná témata budou vzhledem k jejich obsáhlosti procvičována zpravidla v jednom až dvou seminářích.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Předmět nemá žádné online opory.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Helbig, G., Buscha, J. Deutsche Grammatik. Leipzig, 1999.
-
Doporučená:
Höppnerová, Věra. Begleiter durch die deutsche Grammatik.. Praha, 2015.
-
Doporučená:
Buscha, A.; Friedrich, K. Deutsches Übungsbuch.. München, 2000.
-
Doporučená:
DUDEN, Band 4. Die Grammatik.. Mannheim, 2009.
-
Doporučená:
Dreyer, H.; Schmitt, R. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik.. Ismaning, 2005.
-
Doporučená:
Povejšil, J. Mluvnice současné němčiny. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Földeak, H. Sag?s besser! Arbeitsbuch für Fortgeschrittene.. München, 1990.
-
Doporučená:
Helbig,G., Buscha,J. Űbungsgrammatik Deutsch. München, 2013.
-
Doporučená:
Hering, A.; Matussek, M.; Perlmann-Balme, M. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache.. Ismaning, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostí NJ na úrovni B2 a vyšší |
vysvětlit základní pojmy z oblasti německé morfologie |
charakterizovat německá slovesa a jejich klasifikaci |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou v ČJ i NJ |
správně tvořit slovesné tvary ve všech slovesných kategoriích |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišovat slabé a silné skloňování v závislosti na významu slovesa či aktuální tendenci v současné němčině |
rozeznat a charakterizovat slovesa přechodná |
vysvětlit významové rozdíly mezi synonymními slovesy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
tvořit a užívat všechny slovesné tvary |
správně používat pomocná slovesa při tvoření minulých časů |
převádět věty z činného rodu do trpného |
používat synonymní slovesa ve správných kontextech |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|