|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / DID2Z
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
DID2Z
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika německého jazyka pro ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Didaktika 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/DID2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je získat před vstupem do vlastní praxe povědomí i o některých specifických oblastech didaktiky německého jazyka jako jsou problematika výuky druhého cizího jazyka na ZŠ, výuky německého jazyka u dětí s poruchami učení, projekty a instituce podporující učitele. Vše s ohledem na cílovou skupinu, žáky ZŠ na jazykové úrovni A1/A2. Cílem kurzu je rovněž seznámit se s možnostmi využití interaktivní tabule v DaF vyučování na ZŠ. Kurz je zakončen závěrečným kolokviem ve spolupráci s fakultními učiteli (mentory z praxe), zaměřeným zejména na reflexi souvislé praxe, na úskalí učitelské profese při vstupu do praxe. Seminář tedy shrnuje znalosti a dovednosti nabité během celého studia - jak v rovině obecné, tak i ve směru oborově didaktickém. Jednotlivé bloky reagují i na všechny typy pedagogické praxe, které jsou do studia zařazeny.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na workshopech a seminářích, studium doporučené literatury
|
Obsah
|
Workshopy na téma:
1. Druhý cizí jazyk na ZŠ v praxi, aktuální situace na ZŠ v ČR. Současné tendence vývoje, problematika motivace, výběru cizího jazyka, nutnost spolupráce škola-rodiče.
2. Konkrétní výukové strategie pro usnadnění výuky německého jazyka u dětí se SPU, doplňkové materiály pro vlastní výuku NJ na ZŠ.
3. Projekty a instituce podporující učitele cizích jazyků na ZŠ při práci s žáky (jazyková animace, Tandem)
4. Interaktivní tabule jako součást výuky NJ na ZŠ. Metodická "burza" nápadů pro efektivní výuku NJ na ZŠ.
5. Kolokvium s fakultními učiteli, reflexe praxe, úskalí učitelského povolání.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/index.php?categoryid=836
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Gehring, W. Fremdsprache Deutsch unterrichten: Kompetenzorientierte Methoden für DaF und DaZ. UTB, 2018. ISBN 978-3825250300.
-
Doporučená:
HALLOVÁ, I. Hry v českém a cizím jazyce - SPU.. Stuttgart, 2014. ISBN 978-80-74960-85-7.
-
Doporučená:
KASTLOVA, Z. Nebojte se němčiny. Plzeň, 2004.
-
Doporučená:
SCHLICKAU, S. Neue Medien in der Sprach- und Kulturvermittlung: Pragmatik, Didaktik, interkulturelle Kommunikation.. 2009. ISBN 9783631587034.
-
Doporučená:
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe :průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
-
Doporučená:
DYTRTOVÁ, R.; KRHUTOVÁ, M. Učitel :příprava na profesi. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
-
Doporučená:
SELLIN, K. Wenn Kinder mit Legasthenie Fremdsprachen erlernen: mit zahlreichen Übungsvorschlägen. München, 2004.
-
Doporučená:
ROCHE, J. TERRASI- HAUFE, E., GIETL, K., SINNIC, M. 33 Methoden: DaZ im Deutschunterricht. 2006. ISBN 978-3-403-07687-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
60
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat základními teoretickými znalostmi o DaF- vyučování |
vysvětlit základní terminologii didaktického diskurzu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat vybrané specifické oblasti didaktiky NJ (druhý cizí jazyk, specifické poruchy učení, aj.) |
popsat projekty a instituce podporující učitele NJ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
demonstrovat dovednosti nabyté během studia na FPE/KNJ v praxi |
diskutovat a obhájit nutnost provázanosti jednotlivých činitelů vyučovacího procesu |
reflektovat vlastní praxi, analyzovat úskalí povolání učitele NJ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
|
|
|
|