|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / DELN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
DELN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktická praktika z elektroniky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/DELN
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zvládnutí základních vědomostí a především dovedností ze základů aplikované elektroniky pro potřeby učitelství na základní škole. Studenti se naučí realizovat jednoduché a praktické obvody a zařízení, které mohou zařadit do tematického okruhu Design a konstruování ve ŠVP v oblasti Člověk a svět práce.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování laboratorních úloh, návrh a realizace zvoleného elektronického zařízení (obvodu).
|
Obsah
|
Základní spínací a regulační obvody řešené diskrétními součástkami i IO. Jednoduché aplikace logických obvodů, nízkofrekvenční zesilovače, operační zesilovače a základní kladní měření na nich. IO pro potřeby studia učitelství. Práce s elektronickými stavebnicemi, didaktická transformace do učiva ZŠ. Řešení a realizace zvolených elektronických projektů. Elektronická stavebnice.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
PAVLOVKIN, J., NOVÁK, D. ĎURIŠ, M. Elektrotechnika.. Banská Bystrica, 2014. ISBN 978-80-557-0777-8.
-
Doporučená:
Arendáš, Miroslav; Ručka, Milan. Amatérské elektronické konstrukce a zapojení. 1. vyd. České Budějovice : Kopp, 1993. ISBN 80-901342-7-0.
-
Doporučená:
VLČEK, J. Aplikace moderních integrovaných obvodů..
-
Doporučená:
Arendáš, Miroslav; Ručka, Milan. Elektronické hračky a přístroje v mnoha elektronických zapojeních a konstrukcích. 1. vyd. České Budějovice : Kopp, 1993. ISBN 80-85828-03-0.
-
Doporučená:
Havelka, Martin; Serafín, Čestmír. Konstrukční a elektrotechnická stavebnice ve výuce obecně technického předmětu. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0692-6.
-
Doporučená:
Korytář J., Krotký J. Mechatronika pro učitele. Plzeň, 2012.
-
Doporučená:
Punčochář, Josef. Operační zesilovače v elektronice. 5. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2002. ISBN 80-7300-059-8.
-
Doporučená:
Malina, Václav. Poznáváme elektroniku I. 2. vyd., dotisk. České Budějovice : Kopp, 1996. ISBN 80-85828-25-1.
-
Doporučená:
Malina, Václav. Poznáváme elektroniku II. 1. vyd. České Budějovice : Kopp, 2002. ISBN 80-7232-172-2.
-
Doporučená:
Malina, V. Poznáváme elektroniku III. České Budějovice, 1998. ISBN 80-7232-027-0.
-
Doporučená:
Malina, Václav. Poznáváme elektroniku. IV.. 1. vyd. České Budějovice : Kopp, 1998. ISBN 80-7232-027-0.
-
Doporučená:
VLČEK, J. Základní elektronické obvody a zařízení..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
25
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
16
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
67
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokladem jsou základní znalosti z elektrotechniky (předměty ELTA, ELTB a ELC) a základní konstrukční dovednost |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Využívá znalostí z oblasti elektronických obvodů. |
Fyzicky identifikuje elektronické prvky. Manipuluje s nářádím a nástroji dle pravidel BOZP. |
Orientuje se ve schématech zapojení. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student si vytvoří přehled o dostupných elektronických stavebnicích, které jsou vhodné pro výuku na základní škole. Naučí se navrhovat a realizovat jednoduché elektronické obvody pomocí diskrétních součástek i IO, které lze zařadit do učiva tematického celku Design a konstruování ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce ŠVP. Získá potřebné manuální a konstrukční dovednosti pro realizaci jednoduchých elektronických obvodů. Student se naučí dodržovat pravidla bezpečné práce a norem |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Navrhuje jednoduchá elektronická a mechatronická řešení s ohledem na jejich didaktická využití. |
Předchází problémům z oblasti bezpečnosti práce. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|