|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / 9NPU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
9NPU
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praxe úvodní
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prakticky si ověřit teoretické znalosti z pedagogiky, psychologie, a odborných didaktik v předmětech na SŠ,SOU. 1. Studenti absolvují 3 náslechové hodiny s následným rozborem. 2. Dále studenti absolvují 11hod samostatných výstupů ve skupině odborných předmětů v různých ročnících na SŠ /SOU/ s následným rozborem. 3.Vyhodnocení pedagogické praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování písemných příprav na vyučování a záznamů z náslechů. Písemný rozbor pedagogických výstupů, pozitivní hodnocení ped. praxe.
|
Obsah
|
Praxe úvodní má výrazný propedeutický charakter. Student absolvuje 10 hodin hospitací a 10 hodin řízených výstupů na SŠ. Cílem předmětu je vytváření základního přehledu o organizaci odborného a profesního vzdělávání, koncepci RVP a ŠVP v odborném vzdělávání, role sektorových rad a sociálních partnerů škol. Student získává přehled o profilaci, materiálních podmínkách a vybavení školy. (odborné učebny, laboratoře, dílny), o profilu absolventa a jeho možnosti uplatnění na trhu práce. Zkoumá klima školy, zkouší kvalitativní analýzu vzdělávacích procesů, používání moderních metod, forem a prostředků výuky vzhledem k cílům výuky. Získává základní zkušenosti s plánováním výuky a vytvářením kurikula předmětu.
Učí se vytvářet přípravy na vyučovací jednotku. V této fázi je důležitá kooperace s garanty předmětů Pedagogika 1 a Psychologie 1. Získané dovednosti aplikuje při vlastní výuce, realizované pod odborným a metodickým vedením vedoucího učitele praxe.
Výstupem praxe je Pedagogický deník NPU, ve kterém popisuje vytvořené kompetence k plánování, realizaci a hodnocení své výuky a procesy sebereflexe. Hodnocení výkonů studenta vedoucím učitelem praxe je uvedeno v Záznamu o pedagogické praxi NPU, který student odevzdá při zápočtu. Praxe se realizuje na SŠ nebo SOU, se kterou má FPE uzavřenou smlouvu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|