|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / 9KFZ3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
9KFZ3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Klasická fyzika pro učitele ZŠ3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Klasická fyzika pro učitele ZŠ1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
15
[HOD/SEM]
Seminář
15
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
-
|
Požadavky na studenta
|
Splnění závěrečného testu a ústní zkoušky.
|
Obsah
|
1. Základní principy rovnovážné i nerovnovážné termodynamiky
2. Základy molekulové fyziky a kinetické teorie látek, změny fyzikálních veličin v ideálním a reálném plynu
3. Entropie, termodynamické potenciály
4. Fázové přechody, fyzika nízkých teplot
5. Transportní děje v plynech a kapalinách
6. Termodynamika atmosféry a základy meteorologie
7. Vývoj názorů na stavbu atomu
8. Modely atomu
9. Kvantování
10. Spektra a spektroskopie
11. Atomové jádro
12. Radioaktivita
13. Interakce záření s hmotou
14. Detekce, urychlovače
15. Jaderné reakce
16. Elementární částice
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici online kurz v Google Classroom, kde najdou veškeré podstatné informace a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Štěrba, F. Atomová a jaderná fyzika. SPN Praha, 1984.
-
Doporučená:
Halliday, David; Resnick, Robert; Walker, Jearl; Obdržálek, Jan; Dub, Petr. Fyzika : vysokoškolská učebnice obecné fyziky. Část 2, Mechanika - Termodynamika. Brno : VUTIM, 2000. ISBN 80-214-1868-0.
-
Doporučená:
Randa, Miroslav; Prokšová, Jitka. Sbírka úloh z fyziky IV : Atomová a jaderná fyzika : Určeno stud. 2. roč. učitelství 2. a 3. stupně. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1993. ISBN 80-7043-099-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
elementární znalosti středoškolské fyziky. Znalost matematického aparátu pro potřeby klasické fyziky (elementy diferenciálního a integrálního počtu, vektorový počet) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student má aktivní znalosti základů termodynamiky, atomové a jaderné fyziky a dokáže je aplikovat při vysvětlování významných situací v přírodě a technické praxi. Dokáže kvantitativně vyhodnotit různé relevantní děje |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže diskutovat o problematických aspektech dané problematiky. Je schopen reflektovat míru svého porozumění této problematice. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|