|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / 99DIP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
99DIP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktické pomůcky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMT/DIP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenta s nabídkou didaktických i komerčních pomůcek a prostředků pro výuku technických předmětů na ZŠ. Analyzovat tyto pomůcky a vyhodnotit jejich didaktickou účinnost a vhodnost pro zařazení do vzdělávací oblasti Člověk a svět práce ve ŠVP. Seznámit studenta s nejnovějšími trendy ve vývoji pomůcek (pomůcky podporované a řízené PC). Naučit studenta vytvářet jednoduché originální pomůcky pro specifické potřeby výuky.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování návrhu, technické dokumentace a metodického průvodce pro vybranou pomůcku. Pomůcku realizovat, prezentovat a obhájit.
|
Obsah
|
1. - 4. Výukové programy, SW nástroje pro technickou výchovu.
5. Stavebnice pro technickou výchovu.
6. Zahraniční technické systémy (E. Britannica, Lego).
8. Vzorkovnice.
10. - 13. Návrh a realizace vlastní pomůcky dle zvoleného submodulu kurikula.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Časopisy. ABC, Amatérské rádio, Zpravodaj J. Parchner.
-
Doporučená:
Sparks, Karen Jacobs. Britannica book of the year 2008 : [events of 2007]. Chicago : Encyclopaedia Britannica, 2008. ISBN 978-1-59339-425-7.
-
Doporučená:
&. Metodické materiály stavebnic. &.
-
Doporučená:
KROTKÝ, J. a kol. Multimediální učebnice didaktických technologií. PLzeň, 2012.
-
Doporučená:
KREJČÍ, J. Ruční obrábění dřeva: Multimediální pomůcka. Brno, 2010.
-
Doporučená:
Mainz D., Vinš M. RVP - Člověk a svět práce. Plzeň, 2009.
-
Doporučená:
uživatelské a metodické příručky LEGO DACTA.
-
Doporučená:
vzdělávací programy pro ZŠ.
-
Doporučená:
1001 tipů a triků pro www stránky.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
15
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
3
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Celkem
|
28
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti z pedagogiky a pedagogické psychologie. Absolvování didaktiky technické výchovy. Vlastní technická tvořivost a konstrukční zručnost. Doporučuje se absolvování předmětu Konstrukční tvořivost |
Vysvětlí funkci didaktické pomůcky v kontextu výuky na ZŠ. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Pracuje s metodami rozvoje kreativity. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student specifikuje (upravovat a doplňovat) modulární pojetí kurikula předmětu ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce ve ŠVP. Student analyzuje dostupné pomůcky, odhalovat jejich didaktické přednosti i funkční nedostatky a problémy. Zařazuje pomůcky do výuky v souladu s didaktickými principy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Řeší technické problémy, pracuje s technickou dokumentací a přetváří základní fyzikální a technické zákonitosti do podoby jednoduchých pomůcek.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|