|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / TOJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
TOJ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Trénink obchodního jednání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
61 / -
|
0 / 17
|
7 / 17
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Naučit aplikovat a využít již získané základní informace studentů ze základů psychologie pro ekonomy a z oblasti řízení lidí pro obchodní jednání a vyjednávání. Předat základní poznatky z fází obchodního jednání a z typologií zákazníků. Procvičit dílčí techniky na seminářích. Připravit studenty pro řízení prodejní síly včetně realizace mystery shoppingu a jeho vyhodnocení v praxi. Procivčit vlastní obchodní prezentace jako součásti praktického výcviku komunikačních dovedností pro osobní prodej a komunikaci se zákazníkem.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou udělení zápočtu je získání 10 bodů za seminární práci a aktivní činnost na seminářích.
Uznání seminárního úkolu - obchodní prezentace. (4 body, nutná podmínka).
V aktivitách na seminářích je možné získat 10 bodů (6 bodů je nutná podmínka).
Aktivity budou specifikovány na Courseware.
Student má jeden řádný a jeden opravný termín na uznání seminární práce.
Zkouška je písemná testem z obsahu předmětu (přednášky + e-learning), hodnocení: Hodnocení: 90-100 % výborně, 80-89 % velmi dobře, 70-79 % dobře, 69 % a méně nevyhověl
|
Obsah
|
Komunikace, stručně model, sdělení, kanály, kontext komunikace, příklady
Vlastní já a komunikace, kladení otázek a aktivní naslouchání
Transakční analýza, projev a prezentace
Tým, kooperace, zvládání konfliktů e-learning (TOJ2)
Obchodní jednání
Produkt, prezentace, cena a typy zákazníků
Osobní prodej a zvládání námitek
Reklamační řízení a obchodní jednání
Mystery shopping
Osobnost obchodníka
Obchodní prezentace studentů dle zadání
Výcvik probíhá kooperativní výukou na seminářích s řadou aktivit. Hlavním výstupem je obchodní prezentace - evaluace týmem, video-nahrávkou a učitelem.
Předmět má vytvořenou kvalitní e-learningovou podporu, i pro prezenční studenty probíhá část studia v e-learningu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Herndl, Karl. Jak úspěšně vést prodejní tým : dosáhněte se svým týmem vynikajicích výsledků. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1700-5.
-
Základní:
Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1677-1.
-
Základní:
Khelerová, Vladimíra. Komunikační dovednosti manažera. 1. vydání. Praha : Grada, 1995. ISBN 80-7169-223-9.
-
Základní:
Nový, Ivan; Petzold, Jörg. (Ne)spokojený zákazník - náš cíl?! : jak získat zákazníka špičkovými službami. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1321-7.
-
Základní:
JERMÁŘ, M., EGEROVÁ, D. a kol. Psychologie v organizační a ekonomické praxi. Plzeň, 2014. ISBN 978-80-261-0402.
-
Základní:
Vlastní e-learningový kurz v LMS Unifor.
-
Doporučená:
Ury, William. Jak překonat nesouhlas : zásady vyjednávání s lidmi, s nimiž nelze vyjednávat. Vyd. 3. Praha : Management Press, 2001. ISBN 80-7261-039-2.
-
Doporučená:
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
-
Doporučená:
Burns, Alvin C.; Veeck, Ann; Bush, Ronald F. Marketing research. Eigth edition, global edition. 2017. ISBN 978-1-292-15326-1.
-
Doporučená:
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2.
-
Doporučená:
Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0393-9.
-
Doporučená:
Levy, Michael; Weitz, Barton A. Retailing management. 8th ed. New York : McGraw-Hill/Irwin, 2012. ISBN 978-0-07-353002-4.
-
Doporučená:
Jarošová, Eva. Trénink sociálních a manažerských dovedností : pracovní sešit. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola ekonomická, 2000. ISBN 80-245-0067-1.
-
Doporučená:
Rezek, Jiří; Filipová, Alena. Umění prodávat. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-905-5.
-
Doporučená:
DeVito, Joseph A. Základy mezilidské komunikace. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-7169-988-8.
-
Doporučená:
Higgins, Jessica. 10 Skills for Effective Business Communication: Practical Strategies from the World's Greatest Leaders. California, 2018. ISBN 978-1-64152-098-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
39
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
16
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
13
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
aplikovat základní poznatky z marketingu a managementu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
připravit a realizovat prezentaci v PowerPointu |
vytvořit SWOT analýzu a základní marketingový plán |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikovat a využít získané informace ze základů psychologie pro ekonomy a z oblasti řízení lidí pro obchodní jednání a vyjednávání |
aplikovat základní poznatky z fází obchodního jednání a z typologií zákazníků |
aplikovat legislativu ve vztahu k zákazníkům |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zvládnout praktickou aplikaci dílčích technik obchodního jednání |
realizovat řízení prodejní síly včetně realizace mystery shoppingu a jeho vyhodnocení v praxi |
realizovat vlastní obchodní prezentaci a komunikaci se zákazníkem |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|