|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / SPZD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
SPZD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Studium a práce se zdroji
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMO/SPZE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Poznámka
|
E-learningový kurz s úvodní prezenční přednáškou.
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s organizací vysokého školství v ČR, legislativou a organizací studia na vysoké škole. S využitím e-learningu realizovat výcvik ve vyhledávání a využívání elektronických informačních zdrojů, katalogů a vybraných databází ekonomických informací. Seznámit se zásadami vědecké etiky a s citováním zdrojů podle citační normy APA. Vysvětlit metodiku zpracování seminárních prací a zásady prezentování výsledků odborné práce.
|
Požadavky na studenta
|
K získání zápočtu je nutné:
Splnit 2 online testy v e-learningovém kurzu v systému Unifor. Každý test je nutné splnit ve stanoveném časovém limitu min. na 80 %. V případě nesplnění testu na požadovaných min. 80 % je možné test kdykoliv opakovat, počet opakování není omezen. Mezní termín pro splnění obou online testů je 15. 1. 2022.
Vypracovat na požadované úrovni seminární práci. Pokyny k vypracování a odevzdání práce jsou uvedené v Courseware.
Neschválenou seminární práci je možné 1x přepracovat. Mezní termín pro zaslání seminární práce je 31. 1. 2022 (tento termín se týká i seminární práce vrácené k přepracování).
|
Obsah
|
Vysoké školství v ČR: organizace, legislativa, akreditace
Studium na ZČU a Fakultě ekonomické: organizace, vnitřní předpisy a normy
Studijní informační systém na ZČU
Organizace samostatné práce studenta; Styly učení
Struktura informačních zdrojů
Práce s katalogem Knihovny ZČU, Studijní a vědecké knihovny Plzeňského kraje a Národní knihovny ČR
Elektronické informační zdroje Knihovny ZČU
Zdroje ekonomických informací: statistické databáze, rejstříky a registry
Zásady etiky vědecké práce
Citační normy a bibliografické záznamy; Citování zdrojů podle citační normy APA
Formální a obsahová stránka odborného textu; Metodika zpracování seminárních prací
Prezentování výsledků odborné práce
Úvod do empirického výzkumu
Povinnou součástí předmětu je e-learningový kurz s asynchronní podporou tutorem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
E-learningový kurz (LMS Unifor). Informace o kurzu jsou uvedené v Courseware.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KUNEŠOVÁ, Hana. Studium a práce se zdroji. E-learningový kurz v LMS Unifor..
-
Základní:
RADVÁKOVÁ, Věra; SIGMUND, Tomáš. Základy odborné práce. Praha: Oeconomica, 2018. ISBN 978-80-245-2162-6.
-
Doporučená:
HOFMANN, Eberhardt a LÖHLE, Monika. Jak se úspěšně učit: nejlepší strategie a techniky. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0286-0.
-
Doporučená:
Cottrell, Stella. The exam skills handbook : achieving peak performance. Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2006. ISBN 978-0-230-50653-4.
-
Doporučená:
ŠIROKÝ, Jan a kol. Tvoříme a publikujeme odborné texty. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3510-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
27
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
8
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou vyžadovány žádné odborné znalosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
využívat základní ICT dovednosti získané na střední škole |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat organizaci vysokoškolského studia |
charakterizovat různé styly učení |
popsat členění informačních pramenů a charakterizovat jednotlivé typy |
uvést zásady etiky vědecké práce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pracovat s online katalogy knihoven a elektronickými informačními zdroji |
správně citovat různé typy zdrojů podle citační normy APA |
zpracovat odborný text (seminární práci) podle stanovených požadavků |
pracovat v e-learningovém systému |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Přednáška s demonstrací, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|