|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / SEU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
SEU
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Světová ekonomika a EU
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Světová ekonomika a Evropská unie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
177 / -
|
1 / -
|
13 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMO/SE
|
Vyloučené předměty
|
KMO/SE
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Charakterizovat současnou světovou ekonomiku a základní formy mezinárodních ekonomických vztahů, vysvětlit význam evropské ekonomické integrace, charakterizovat ekonomické vztahy EU a vybraných zemí, naučit studenty pracovat s elektronickými zdroji a statistickými databázemi vybraných mezinárodních ekonomických organizací.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet je studentovi udělován za plnění bodovaných aktivit, aktivity mohou být ústní či písemné, včetně prezentace výstupů. Podmínkou pro udělení zápočtu je získání alespoň 70 % bodů, které mohou být za semestr celkově získány. Systém bodového hodnocení bude při zahájení výuky uvedený v Courseware.
Zkouška je písemná. Klasifikace podle procentuálního splnění:
0 - 69 %: klasifikační stupeň "nevyhověl(a)"
70 - 79 %: klasifikační stupeň "dobře"
80 - 89 %: klasifikační stupeň "velmi dobře"
90 - 100%: klasifikační stupeň "výborně"
|
Obsah
|
Světová ekonomika, její formování a vývoj
Současná světová ekonomika
Mezinárodní měnový systém
Mezinárodní obchod a obchodní politika
Mezinárodní pohyb kapitálu
Mezinárodní pohyb pracovních sil a migrační politika
Regionální ekonomická integrace
Evropský integrační proces
Jednotný trh EU, eurozóna, pozice EU ve světové ekonomice
Ekonomika USA a pozice USA ve světové ekonomice
Ekonomika Japonska a pozice Japonska ve světové ekonomice
Ekonomika Číny a pozice Číny ve světové ekonomice
Rozvojové země ve světové ekonomice
Obsah témat je specifikován v Courseware.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
E-learningová opora v LMS Unifor (studijní materiály a cvičné online testy). Informace o kurzu jsou uvedené v Courseware.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KUNEŠOVÁ, Hana; KOCOUREK, Aleš; BEDNÁŘOVÁ, Pavla; CIHELKOVÁ, Eva; NOVÝ, Miloš. Světová ekonomika. Nové jevy a perspektivy. 3. vydání. Praha: C. H. Beck, 2014. ISBN 978-80-7400-502-2.
-
Základní:
International Monetary Fund. World Economic Outlook. (aktuální vydání na webu IMF).
-
Základní:
World Trade Organization. World Trade Report. (aktuální vydání dostupné na webu WTO).
-
Rozšiřující:
Kubišta, Václav. Mezinárodní obchod a migrace. 2016. ISBN 978-80-7380-655-2.
-
Rozšiřující:
LACINA, Lubor; STREJČEK, Petr; BLÍŽKOVSKÝ, Petr. Učebnice evropské integrace. 4. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2016. ISBN 978-80-7485-104-9.
-
Doporučená:
Dicken, Peter. Global shift : mapping the changing contours of the world economy. 7th edition. 2015. ISBN 978-1-4462-8210-6.
-
Doporučená:
Fojtíková, Lenka; Vahalík, Bohdan. Praktická hospodářská politika ve vybraných zemích světové ekonomiky. 1. vydání. 2017. ISBN 978-80-248-3990-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
definovat základní makroekonomické kategorie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou specifikovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat formy mezinárodních ekonomických vztahů, jejich příčiny a důsledky |
charakterizovat ekonomickou situaci ve významných centrech světové ekonomiky a jejich pozici ve světové ekonomice |
charakterizovat integrační proces v EU a pozici EU ve světové ekonomice |
zhodnotit zapojení ČR do mezinárodních ekonomických vztahů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyhledat relevantní statistická data z elektronických zdrojů vybraných mezinárodních ekonomických organizací (např. Mezinárodní měnový fond, Světová banka, Světová obchodní organizace) a použít je pro zpracování zadaného tématu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Test, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|