|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / SCT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
SCT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Studijní cesty pro turismus
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Exkurze
2
[DNU/SEM]
Seminář
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
6 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KMO/ASCT
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je umožnit studentům aplikovat teoretické znalosti ze studovaných předmětů při praktickém pobytu v terénu. Studenti si prakticky osvojí většinu znalostí získaných při kurzech zaměřených na turismus. Studenti budou prokazovat teoretické i praktické znalosti a dovednosti při výběru a přípravně trasy a místa pobytu včetně programu.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet je studentovi udělován za plnění bodovaných aktivit, které jsou průběžně zadávány vztahují se k realizace exkurze a odbornému programu. Aktivity mohou být ústní či písemné, včetně prezentace výstupů. Aktivity jsou bodovány. Podmínkou pro získání zápočtu je získání alespoň 70% bodů, které mohou být za semestr celkově získány. Na úvodním cvičení předmětu je studentům zprostředkován systém bodového hodnocení pro daný semestr. Podmínkou pro získání zápočtu je také účast na terénní exkurzi.
|
Obsah
|
Příprava exkurze - výběr destinace, plánování cesty, přesný itinerář a harmonogram cesty
Nábor studentů na exkurzi - sestavení nabídky exkurze, propagace a výběr studentů
Realizace exkurze - služby během cesty a služby v destinaci
Ukončení exkurze - hodnocení exkurze a vyúčtování, sepsání závěrečné zprávy z cesty
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Čechurová, M., Preis, J. (2012). Zahraniční geografická exkurze: příprava, realizace, význam. Praha.
-
Rozšiřující:
Schmenner, Roger W. (1989). Plant and service tours in operations management. New York : Macmillan Publishing Company.
-
Doporučená:
Sysel, Jiří. (2010). Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. Praha : Vysoká škola hotelová, 2., rozš. vyd.
-
Doporučená:
Sysel, Jiří; Zurynek, Josef. (2009). Management cestovní kanceláře a cestovní agentury. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského, Vyd. 1.
-
Doporučená:
Farková, Blanka; Kunešová, Eva. (2014). Technika zahraničních zájezdů. , 1. vydání.
-
Doporučená:
Williams, Stephen. (2009). Tourism Geography: A New Synthesis. Oxon: Routledge.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
10
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
16
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
16
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Mít znalosti na úrovni předmětu geografie cestovního ruchu. |
Mít základní znalosti z organizace skupinových terénních praxí. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Mít dovednosti na úrovni předmětu geografie cestovního ruchu. |
Mít základní dovednosti z organizace skupinových terénních praxí. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Mít znalosti o navštíveném regionu, turistických atraktivitách a také systému řízení turismu v destinaci. |
Znát praktickou přípravu pobytu v destinaci a jednotlivé služby spojené s pobytem. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Být schopen připravit cestu a pobyt v destinaci. |
Umět nabídnout zážitkové nebo animační služby účastníkům exkurze. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Studijní praxe, |
E-learning, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|