|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / OS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
OS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Obchod a služby
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
41 / -
|
0 / 120
|
57 / 65
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KMO/ORO
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Orientovat studenty v odvětví obchodu a služeb, seznámit s jeho významem v národním hospodářství i ve světové ekonomice, vysvětlit klíčové aspekty podnikání v obchodě a službách, představit aktuální trendy v oblasti obchodu a služeb, na praktických příkladech vysvětlit hlavní aspekty chování spotřebitelů, obchodních modelů a marketingového management v oblasti obchodu a služeb.
|
Požadavky na studenta
|
1) Plnění bodovaných aktivit, které jsou zadávány na přednáškách a vztahují se k obsahu přednášené látky a aktuální situaci v řešené oblasti. Aktivity mohou být ústní či písemné, včetně prezentace výstupů. Aktivity jsou bodovány.
2) Písemný zkouškový test (test s kombinací otevřených a uzavřených otázek). Může v mimořádné situaci probíhat on-line formou.
Na vstupní hodině předmětu je studentům zprostředkován systém bodového hodnocení pro daný semestr.
Student musí získat 60 % všech bodů pro úspěch v předmětu.
|
Obsah
|
Úvod do obchodu a služeb - historie obchodu, obchod a služby v národní ekonomice
Vymezení obchodních činností, vymezení služeb
Podnikání v obchodě a službách
Chování spotřebitele, jeho typologie a implikace pro podnikání v obchodě a službách
Podnikatelské (obchodní) modely v oblasti obchodu a služeb - např. franchising
Obchodování, příprava na obchodní jednání, typologie zákazníků při vyjednávání, včetně interkulturních aspektů.
Produkt a jeho řízení
Pricing v obchodě a službách
Distribuce v oblasti obchodu a služeb
Marketingová komunikace v oblasti obchodu a služeb
Značka, její řízení a privátní značky vs. produkt
Sdílená ekonomika, e-commerce.
Aktuální trendy v oblasti obchodu a služeb, společenská zodpovědnost v obchodě a službách.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vlaštíková, Miroslava. (2014). Marketing služeb : efektivně a moderně. Praha : Grada Publishing, 2., aktualiz. a rozš. vyd.
-
Základní:
Synek, Miloslav; Kislingerová, Eva. (2015). Podniková ekonomika. , 6. přepracované a doplněné vydání.
-
Základní:
Karlíček, Miroslav. (2018). Základy marketingu. , 2., přepracované a rozšířené vydání.
-
Doporučená:
Šauer, Martin; Vystoupil, Jiří; Holešická, Andrea a kolektiv. (2015). Cestovní ruch (Učební texty). Brno.
-
Doporučená:
Cimler, Petr. (2011). Chování podnikateslkých subjektů na trhu a jeho dopad na celospolečenské klima v ČR : Trendy v podnikání 2011 - mezinárodní vědecká konference : sborník příspěvků. V Plzni : Západočeská univerzita, 1. vyd.
-
Doporučená:
Karlíček, Miroslav. (2016). Marketingová komunikace : jak komunikovat na našem trhu. , 2., aktualizované a doplněné vydání.
-
Doporučená:
Cimler, Petr; Šípek, Ladislav. (2014). Obchod, spotřeba a cestovní ruch v ČR 2014. Praha : Oeconomica.
-
Doporučená:
Cimler, Petr,; Zadražilová, Dana. (2007). Retail management. Praha : Management Press.
-
Doporučená:
Prashant, Chaudhary. (2016). Retail marketing in the modern age.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít základní ekonomický přehled |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s Veřejnou databází ČSÚ a dalším relevantními zdroji |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vymezit hlavní ukazatele charakterizující postavení obchodu a služeb v národní ekonomice |
vysvětlit přínos odvětví národní ekonomice a hlavní tendence ve vývoji obchodu a služeb |
vysvětlit hlavní cíle nákupních a marketingových kooperací a franchisingu v obchodě a službách |
vysvětlit hlavní aspekty chování spotřebitelů, obchodních modelů a marketingového management v oblasti obchodu a služeb |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat získané znalosti, metody a postupy v odvětví obchodu a služeb na dílčích samostatných úkolech |
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a zpracovávat případové studie |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
E-learning, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
|
|
|
|