|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / MTGV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
MTGV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Marketingový výzkum
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
85 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout přehled o podstatě a důležitosti marketingového výzkumu v marketingovém řízení podniku a seznámit se základními postupy, metodami a trendy marketingového výzkumu. Procvičit se studenty přípravu realizace marketingového průzkumu včetně analýzy a prezentace dat na příkladu ve dvojici či v minitýmu a realizovat reálnou studii včetně její obhajoby.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou udělení zápočtu je získání 10 bodů za seminární práci a aktivní činnost na seminářích. Uznání seminární práce marketingový průzkum dle zadání. (4 body, nutná podmínka).
V aktivitách na seminářích je možné získat 10 bodů (6 bodů je nutná podmínka).
Aktivity budou specifikovány na Courseware.
Zkouška je písemná testem z obsahu předmětu (přednášky + e-learning), hodnocení: Hodnocení: 90-100 % výborně, 80-89 % velmi dobře, 70-79 % dobře, 69 % a méně nevyhověl.
|
Obsah
|
Význam marketingového výzkumu pro manažerské rozhodování, MIS
Proces marketingového výzkumu, definování výzkumného problémů, cílů a otázek
Zdroje dat a práce s odbornými sekundárními daty a vědeckými databázemi
Kvantitativní, kvalitativní a smíšený design výzkumu - základní poznatky
Základní techniky sběru dat, dotazování a pozorování
Dotazování a konstrukce dotazníku, pilotáž, předvýzkum
Specifika kvalitativního dotazování a metoda focus groups
Experiment a kvaziexperiment v marketingovém výzkumu
Analýza kvantitativních dat, aplikace statistiky, validita, reliabilita
Analýza kvalitativních dat, kódování, úloha výzkumníka, validita
Případové studie designů výzkumu pro marketingové účely
Prezentace výzkumu, výzkumná zpráva
SIMAR, Česká marketingová společnost, trendy v marketingovém výzkumu
|
Aktivity
|
-
Odkaz do: CourseWare:
KMO/MTGV
-
Odkaz do Google Classroom: :
Rozvrhová akce KMO/MTGV (2023/24, LS) - Pá 08:25-10:05, UP-101, Lichý
-
Odkaz do Google Classroom: :
Rozvrhová akce KMO/MTGV (2023/24, LS) - Pá 10:15-11:55, UU-408, Lichý
-
Odkaz do Google Classroom: :
Rozvrhová akce KMO/MTGV (2023/24, LS) - Pá 12:05-13:45, UU-408, Lichý
-
Odkaz do Google Classroom: :
Rozvrhová akce KMO/MTGV (2023/24, LS) - Pá 13:55-15:35, UU-408, Lichý
-
Odkaz do Google Classroom: :
Rozvrhová akce KMO/MTGV (2023/24, LS) - St 08:25-09:10, CD-201
-
Odkaz do Google Classroom: :
Rozvrhová akce KMO/MTGV (2023/24, LS) - St 09:20-10:05, CD-201
-
Odkaz do Google Classroom: :
Rozvrhová akce KMO/MTGV (2023/24, ZS) - Út 08:25-14:40, UL-605, Týden: 43
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici opora pro předmět v Google Classroom.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Tahal, Radek. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. První vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
-
Základní:
Kozel, Roman; Mynářová, Lenka; Svobodová, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
-
Základní:
Hague, Paul N. Průzkum trhu : příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-917-8.
-
Doporučená:
Bártová, Hilda; Bárta, Vladimír; Koudelka, Jan. Chování spotřebitele a výzkum trhu. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2002. ISBN 80-245-0410-3.
-
Doporučená:
Burns, Alvin C.; Veeck, Ann; Bush, Ronald F. Marketing research. Eigth edition, global edition. 2017. ISBN 978-1-292-15326-1.
-
Doporučená:
Hyman, Michael R.; Sierra, Jeremy J. Marketing research kit for dummies. 2010. ISBN 978-0-470-52068-0.
-
Doporučená:
Foret, Miroslav; Stávková, Jana. Marketingový výzkum : jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0385-8.
-
Doporučená:
Eger, Ludvík; Egerová, Dana. Základy metodologie výzkumu. 2. přepracované a rozšířené vydání. 2017. ISBN 978-80-261-0735-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
3
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
využít základní poznatky z marketingu a management |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat základní ICT dovednosti |
připravit a realizovat prezentaci v PowerPointu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
využívat základní informace o marketingovém výzkumu v praxi |
aplikovat zásady marketingového výzkumuu |
popsat problematiku plánování, realizace a vyhodnocení výzkumu |
diskutovat o trendech v oblasti marketingového výzkumu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zpracovat plán marketingového výzkumu pro určitý projekt |
realizovat analýzu dat z výzkumu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
orientovat se v problematice marketingového výzkumu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|