|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / MSCR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
MSCR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Marketing služeb CR
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Marketing služeb cestovního ruchu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 200
|
0 / 3
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Doplnit základní znalosti marketingu o specifika marketingu podniků a destinací cestovního ruchu. Identifikovat, charakterizovat a shrnout specifika služeb a marketingu služeb. Popsat marketingové nástroje v činnosti podniků cestovního ruchu i podniků a institucí bezprostředně s cestovním ruchem spojených. Popsat různé přístupy k marketingovému mixu a uvést příklady z oblasti podniků a destinací cestovního ruchu. Zprostředkovat specifika marketingu různých typů podniků cestovního ruchu. Procvičit tato specifika na konkrétních příkladech z praktického života podniků a destinací cestovního ruchu.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet je studentovi udělován za plnění bodovaných aktivit, které jsou zadávány na cvičení a vztahují se k obsahu přednášené látky a aktuální situaci v řešené oblasti. Aktivity mohou být ústní či písemné, včetně prezentace výstupů. Aktivity jsou bodovány. Podmínkou pro získání zápočtu je získání alespoň 70% bodů, které mohou být za semestr celkově získány. Na úvodním cvičení předmětu je studentům zprostředkován systém bodového hodnocení pro daný semestr.
Řádný termín pro odevzdání poslední aktivity je poslední den výuky v semestru. V případě nedostatečného bodového zisku budou studentovi zadány opravné aktivity, je možná právě jedna oprava, termín odevzdání opravných aktivit je konec třetího týdne zkouškového období daného semestru.
Zkouška je písemná (min. 70 % úspěšnost).
Hodnocení:
nevyhověl - méně než 70% bodů v testu
dobře - 70-79% bodů v testu
velmi dobře - 80-89% bodů v testu
výborně - 90%-100% bodů v testu
|
Obsah
|
Úvod do marketingu služeb cestovního ruchu.
Specifika marketingu ve službách a v cestovním ruchu.
Cestovní ruch a služby, definice služeb, význam a klasifikace služeb.
Specifické vlastnosti služeb a jejich marketing - příklady.
Nabídka, poptávka na trhu služeb a spotřebitelské rozhodování.
Marketingový výzkum v oblasti služeb a cestovního ruchu.
Marketingová strategie podniků cestovního ruchu - tvorba a implementace.
Marketingový mix v podnicích cestovního ruchu - různé přístupy.
Úloha lidského faktoru ve službách.
Implementace marketingových nástrojů - praktické příklady.
Specifika marketingu v podnicích a zařízeních cestovního ruchu a destinacích - na příkladech jednotlivých druhů podniků a destinací CR.
Pravidla, řády, kodexy, certifikace, oborové standardy
Podklady pro jednotlivé tematické okruhy jsou v průběhu semestru k dispozici na Moodle. Zde jsou případně specifikovány odkazy na zdroje k dalšímu prostudování. Ověřování znalostí studentů probíhá na jejich základě.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vlaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
-
Základní:
Jakubíková, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
-
Rozšiřující:
Kozak, M.; Gnoth, Juergen,; Andreu, Luisa. Advances in tourism destination marketing : managing networks. First issued in paperback. 2014. ISBN 978-1-138-88062-7.
-
Rozšiřující:
Horner, Susan; Swarbrooke, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0202-9.
-
Rozšiřující:
Seitz, Erwin; Rossmann, Dominik. Fallstudien zum Tourismus-Marketing : Marketingerfolg trainieren. 2., vollständig überarbeitete Aufl. München : Franz Vahlen, 2007. ISBN 978-3800633951.
-
Rozšiřující:
Jauhari, Vinnie. Hospitality marketing and consumer behavior : creating memorable experiences. 2017. ISBN 978-1-77188-378-8.
-
Rozšiřující:
Gúčik, Marian. Marketing cestovného ruchu. Banská Bystrica : DALI-BB, 2011. ISBN 978-80-89090-85-3.
-
Rozšiřující:
Rogers, Tony; Rogers, Tony. Marketing destinations and venues for conferences, conventions and business events. 1st ed. Amsterdam : Elsevier, 2006. ISBN 0-7506-6700-1.
-
Rozšiřující:
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Rozšiřující:
Morrison, Alastair M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. 1. vydání. Praha : Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-90-2.
-
Rozšiřující:
Cimler, Petr. Příklady aplikací marketingu. V Plzni : Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-505-4.
-
Rozšiřující:
Wirtz, Jochen, Lovelock, Christopher. Services Marketing: People, Technology, Strategy. New Jersey: World Scientific, 2016. ISBN 978-194-4659-01-1.
-
Doporučená:
Horner, Susan; Swarbrooke, John. Consumer behaviour in tourism. Third edition. 2016. ISBN 978-1-138-01339-1.
-
Doporučená:
Oh, Haemoon. Handbook of hospitality marketing management. Amsterdam : Elsevier, 2008. ISBN 978-0-0804-5080-3.
-
Doporučená:
Lacina, Karel. Management a marketing cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola finanční a správní, 2010. ISBN 978-80-7408-035-7.
-
Doporučená:
Rašovská Ida, Ryglová Kateřina. Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha, 2017. ISBN 978-80-247-5021-7.
-
Doporučená:
Morrison, M. Alastair. Marketing and Managing Tourism Destinations. London, New York: Routledge, 2012. ISBN 978-041567250-4.
-
Doporučená:
Zelenka, Josef. Marketing cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-95-2.
-
Doporučená:
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14., global ed. Boston : Pearson Education, 2012. ISBN 978-0-273-75502-9.
-
Doporučená:
Palatková, Monika. Marketingový management destinací : strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3749-2.
-
Doporučená:
Hazdra, Adam. Skvělé služby : jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.
-
Doporučená:
Goeldner, Charles R.; Ritchie, J. R. Brent. Tourism principles, practices, philosophies. 11th ed. Hoboken : John Wiley & Sons, 2009. ISBN 978-0-470-38213-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat znalost pojmosloví v odvětví cestovního ruchu |
prokázat znalost základních vazeb v odvětví cestovního ruchu |
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti |
popsat základy marketingu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prakticky aplikovat normu ČSN 690 a 690-2 dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat specifické vlastnosti služeb a jejich marketingu |
vysvětlit specifika marketingu různých typů podniků cestovního ruchu |
rozlišit různé přístupy k marketingovému mixu a navrhnout obsahy jednotlivých jeho nástrojů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat marketingové nástroje, dovednosti a postupy v činnosti podniků cestovního ruchu, destinací a dalších subjektů působících v tomto odvětví |
aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích úkolech v rámci samostatné práce |
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Případové studie |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Řešení problémů, |
Skupinová konzultace, |
Případové studie |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Případové studie |
|
|
|
|