|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / MSA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
MSA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Marketingové studie a analýzy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
15 / -
|
4 / 7
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vysvětlit úlohu marketingu při řízení podniku na praktických situacích s využitím případových studií, naučit využívat marketingové nástroje v praxi, ukázat provázanost marketingu a ostatních ekonomických disciplín. Představit studentům příkladná řešení, diskutovat případové studie a analýzy a vést je k obhajování vlastních výstupů.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou udělení zápočtu je:
a) odevzdání a prezentace semestrální práce dle zadání vyučujícího
b) odevzdání dílčích úkolů na každém cvičení
c) simulace vedení porady marketingového týmu
Obsahem semestrální práce je:
Vypracování otázek k zadané případové studii a navržené postupy řešení vybraných ekonomických problémů.
Každá seminární práce by měla být v rozsahu přibližně 20 stran, měla by odpovídat formálním požadavkům kladeným na kvalifikační práce (včetně používání citací) a měla by být prakticky zaměřená (doporučuje se provázat zkušenost z praxe s teoretickými východisky odborné literatury). Nejpozdější termín prvního odevzdání práce je 10.1. příslušného roku přes univerzitní systém Portál, možná je pouze jedna oprava práce dle připomínek vyučujícího),doba posouzení práce vyučujícím do 10 pracovních dnů od odevzdání s respektováním nařízené dovolené. Každá práce představí možná řešení zadaných případových studií včetně jejich rizik a pokusí se navrhnout řešení optimální. Možná je vždy jen jedna oprava semestrální práce.
Specifikace požadavků pro studenty kombinované formy studia je v COURSEWARE.
|
Obsah
|
Případové studie z podnikové praxe z oblasti marketingového řízení a marketingových aplikací. Doplňkové informace pro studenty jsou v COURSEWARE.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kotler, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
-
Doporučená:
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Doporučená:
SOLOMON, M. R., MARSHALL, G.W., STUART E.W. Marketing očima světových marketing manažerů. Praha: Computer Press, a.s., 2006. ISBN 80-251-1273-x.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
12
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost základů marketingu a marketingového řízení podniku |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
využívat teoretické základy marketingu a marketingové koncepce řízení podniku |
porovnat marketingové a ostatní podnikatelské koncepce |
pochopit a objasnit úlohu marketingu, marketingového plánování a informačních systémů v podnikové praxi, dále tak potřebu analýzy marketingového prostředí a faktorů prostředí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat marketingový mix a zpracovat zadanou případovou studii |
prezentovat (obhájit) výsledky zpracované případové studie |
aktivně vyhledat příklady na srovnání pro daný ekonomický problém |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Diskuse, |
|
|
|
|