|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / DKSVN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
DKSVN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kvalitativní a smíšený výzkum v ekonomii
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
24
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Objasnit smysl a účel kvalitativního výzkumu, ujasnit odlišnosti od kvalitativního výzkumu a seznámit studenty s možnou aplikací ve smíšeném designu výzkumu. Aplikovat teorii v praktickém projektu a vést studenty k aplikaci v návrhu výzkumu včetně jeho obhajoby.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast minimálně na třech blocích výuky, samostudium doporučených zdrojů.
Zpracování semestrální práce dle zaměření studenta (rozsah práce je 20 - 25 normostran).
Zkouška je formou obhajoby uvedené semestrální práce a dále dle okruhů viz STAG.
|
Obsah
|
Předmět je určen pro doktorské studium.
Vývoj kvalitativního výzkumu, školy a teorie Základní přístupy kvalitativního výzkumu Design kvalitativního výzkumu a příklady z oblasti ekonomických disciplín Vybrané metody Metody vyhodnocování a interpretace Vývoj smíšeného výzkumu Výběr designu smíšeného výzkumu a příklady z oblasti ekonomických disciplín Evaluace a interpretce výstupů smíšeného výzkumu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Creswell, John W.; Plano Clark, Vicki L. Designing and conducting mixed methods research. 2nd ed. Los Angeles : SAGE Publications, 2010. ISBN 978-1-4129-7517-9.
-
Základní:
CRESWELL, W. J. Research design. Qualitative, Quntitative and Mixed Methods Approaches. London: SAGE, 2009. ISBN 978-1-4129-6557-9.
-
Základní:
Bryman, Alan. Social research methods. Oxford : Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-920295-9.
-
Doporučená:
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
Doporučená:
Burns, Alvin C.; Veeck, Ann; Bush, Ronald F. Marketing research. Eigth edition, global edition. 2017. ISBN 978-1-292-15326-1.
-
Doporučená:
Saunders, Mark; Lewis, Philip. Research methods for business students. 11th ed. Harlow : Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-273-71686-0.
-
Doporučená:
Eger, Ludvík; Egerová, Dana. Základy metodologie výzkumu : pro studenty ekonomických oborů. 1. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2014. ISBN 978-80-261-0418-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
36
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
100
|
Projekt individuální [40]
|
100
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvování předmětu zaměřeného na metodologii vědy a získání odpovídajících znalostí ze základů metodologie vědy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
dokáže zpracovat základní design výzkumu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student má potřebné znalosti pro realizaci kvalitativního výzkumu dle specifického zadání a účelu výzkumu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
student dokáže připravit, realizovat a vyhodnotit výzkum v kvalitativním designu výzkumu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|